Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägenhet i Umeå?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Ska flytta ner mot stan och undrar om någon vet om en ledig 1:a eller 2:a? Gärna öst eller väst på stan.

Eventuellt en bostadsrätt men helst en hyresrätt. Har bara hyrt av Bostaden tidigare och känner tyvärr inte till så många andra fastighetsägare.

Tacksam för alla tips!!

/Stefan

Det är ju inte allt för lätt att hitta någon bra lägenhet, ett tips är ju att kolla lite på http://www.acc.umu.se/~widmark/lwbostad.html

Kanon!

Tack, är det någon som känner till en ledig lägenhet så skriv gärna en rad eller skicka ett privat meddelande.

/Stefan

Jag antar att du redan kollat Hemnet efter bostadsrätter?

Japp, men de är tokdyra, tycker jag i alla fall. Ska börja ringa runt i veckan.

/Stefan

Jo, det är dyrt, men den slutliga månadskostnaden blir sällan högre än vad Bostaden tar för sina lägenheter. Riskerna är ju större, men samtidigt möjligheten att tjäna pengar också.

Här på Berghem försöker dom sälja en tvåa för 645.000 kr vilket känns lite väl magstarkt, ska bli intressant att se hur länge den ligger ute...

  • Medlem
  • Flen
  • 2005-01-30 17:52
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, det är dyrt, men den slutliga månadskostnaden blir sällan högre än vad Bostaden tar för sina lägenheter. Riskerna är ju större, men samtidigt möjligheten att tjäna pengar också.

Här på Berghem försöker dom sälja en tvåa för 645.000 kr vilket känns lite väl magstarkt, ska bli intressant att se hur länge den ligger ute...

Berghem har väl alltid varit dyrt?

Visste jag att jag skulle bo här i minst 5 år skulle jag lätt köpa en lägenhet. Men jag vet inte hur länge jag blir kvar, och då känns det onödigt.

Men som sagt annars är det helt rätt att köpa lägenhet.

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-11-24 13:41

Stod i VK att nån köpt en lägenhet i två plan på 200 kvadrat, i bågenhuset. 3 miljoner....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2005-01-30 15:58

Läste det jag med, det börjar bli rätt dyrt att bo i Umeå..

Jag studerar i Ö-vik(!!) och funderar på att flytta tillbaks till Umeå inom 1,5 år, nog bäst att börja söka bostad redan nu

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-12-01 11:36

Jag behöver byta min 4:a på Ålidhem mot en mindre och billigare.

1
Bevaka tråden