Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systersajten nere, why?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 20:08

www.99musik.com har varit nere en bra stund (~16.00!!!).

Vad händer? Tacksam för svar / PF - legitimerad 99musik-addict!

Även ipodsajten och offtopic är nere, ligger på samma server.

Måste ha 99Musik (abstinens)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 21:41

jaha, planlöst namndroppande... hjälper tyvärr inte en 99musikare i nöd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 22:11

Varför är servern nere?

Förresten ska jag nog ta och köpa mig en snabbare dator:

http://krone.physik.unizh.ch/~stadel/zBox/

Martin är nu iallafall informerad om läget via SMS.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 22:44

David - stort tack. Cirka 150-200 pers är nog varmt tacksamma skulle jag tro.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-29 23:36

Well, tyvärr fick inte Martin SMSet eftersom hans telefon har flippat ur. Dock har jag kollat på det ett tag nu... Tyvärr verkar BigBertha (som vi döpt servern) ha gått ner. På den ligger www.99musik.com, www.ipod.se, www.402m.com, www.offtopic.se och lite andra siter...

Tyvärr kommer nog BigBertha vara nere tills på måndag om vi inte lyckas få upp den på distans innan dess.

  • Medlem
  • 2005-01-29 23:41
Ursprungligen av Arvid:

Well, tyvärr fick inte Martin SMSet eftersom hans telefon har flippat ur. Dock har jag kollat på det ett tag nu... Tyvärr verkar BigBertha (som vi döpt servern) ha gått ner. På den ligger www.99musik.com, www.ipod.se, www.402m.com, www.offtopic.se och lite andra siter...

Tyvärr kommer nog BigBertha vara nere tills på mångag om vi inte lyckas få upp den på distans innan dess.

Känns ändå betryggande att Arvid är informerad...

Kan du bota om servern på distans?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-29 23:57

Tyvärr har vi inte satt upp ILO (Integrated Lights-Out) på BigBertha än men det är nog något som får lite högre prio nu efter det här.
Surt att sånt här alltid händer på helger... :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-30 01:19
Ursprungligen av Arvid:

Tyvärr har vi inte satt upp ILO (Integrated Lights-Out) på BigBertha än men det är nog något som får lite högre prio nu efter det här.
Surt att sånt här alltid händer på helger... :/

Aha, det är en Windows-server alltså. Eller, ja, det var en Windows-server. Just nu är det bara en död klump av plast och metall.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 01:02

Fan vad synd att servern är nere... urk. Nu börjar folks konspirationsteorier på en gång. Skit.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 01:04

Fråga kolon, man kanske kan få upp ett meddelande iaf, som säger att serven är nere pga haveri och kommer återställas snarast, tyvärr så långt fram som på måndag pga omöjlig fysisk åtkomst.... or something pretty like dat.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-30 14:48

Nu kommer det iaf upp en sida istället. Dock står det inte att servern är nere. Skall titta om jag kan fixa det på ett smidigt sätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 09:17

99musik abstinensen börjar bli farligt hög hos mig nu. Ingen chans att ni får upp servern idag?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-30 14:45
Ursprungligen av Fade:

99musik abstinensen börjar bli farligt hög hos mig nu. Ingen chans att ni får upp servern idag?

Tyvärr har vi inget sätt att starta om den än att nå den annat än fysiskt och då måste vi betala dyra avgifter om vi vill komma åt den på en helgdag. På måndag kommer vi dock online hoppas jag.

Tills siten är uppe igen finns rummet "OffTopic" (icha) för dom pratsugna.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-30 14:44

Ordbajs bortrensat. Tråden handlar om att en server gått ner, håll er till sakliga inlägg.

Ursprungligen av reze:

dett här känner jag igen!
Bortrensas på nolltid men server får du inte igång:)

Vad menar du?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 20:43

inlägg som ej gillas av 99 admin bortrensas
min har fått vara uppe länge
lycka!!'

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-31 12:21
Ursprungligen av reze:

inlägg som ej gillas av 99 admin bortrensas
min har fått vara uppe länge
lycka!!'

Inlägg som inte hör till tråden rensas bort. Det har inget med vad jag tycker om eller inte att göra. Småprat kan vara trevligt, men det här är inte rätt ställe.

Seså...ni som saknar 99musik kan gott göra en låt eller nåt!
Tack Arvid för infon....

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 17:34
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Seså...ni som saknar 99musik kan gott göra en låt eller nåt!
Tack Arvid för infon....

...eller leka med Clavias lilla present.

(har också 99abstinens)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 15:21

Kanske är en puckad fråga, jag vet ingenting om vad som gäller i stora server-tillhåll...
Men borde det inte finnas ngn människa on-call s.a.s... ngn som arbetar för de som har hand om lokalen och dylikt... en snubbe man kan meddela när man behöver ngt fysiskt och enkelt gjort... t.ex en omstart eller ngt.
Känns som en detalj jag vore villig att betala ngra kronor extra för...
Det kanske man kan utnyttja ngn fattig student till

...fast jag vet ju varken om det som har hänt är enkelt eller om en omstart skulle hjälpa... kanske borde man hålla klaffen om sånt man inte vet ngt om...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 15:52

Nej men visst borde man kunna få servern omsparkad eller... tillknycklad... eller vad som nu behövs för att forumet ska komma upp igen. Hela internet blir skittrist om man inte har sina vanliga smultronställen att tillgå. 99musik måste upp igen!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 18:46

Jag saknar er, pojkar...;)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-30 20:07

Well 99musik mm kommer komma upp under morgondagen. Just nu finns det inget vi kan göra åt saken.

Reze, visa lite respekt.....
Om 99forumen hade haft medlemsavgift hade man kunnat gnälla på att servern inte sparkades igång direkt. Nu är kostar det inget att vara medlem på t.ex 99musik och då motiverar man inte folk att fortsätta hålla dessa forum igång genom att vara dryg.
Arvid och Björnström gör ett kanonjobb, blir faktiskt sur över dina spydiga kommentarer.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 05:48

mp-respekt?
har jag skrivit ngt om att servern är nere? jag gnäller inte om det, kan du peka var jag gör det?
jag har roligt åt att inlägen tas bort av admin
så mp, visa lite respekt, jag blev faktiskt sur över dina spydiga kommentarer.
eller--läs bättre så slipper du surheten

hur går det för er? kommer den upp snart? *ivrig*

Bevaka tråden