Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 med g4-liknande arm?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 17:54

sökte lite här i forumet men hittade inget svar på min fråga: Går det att montera upp skärmen/hela imac G5 på en arm liknande de på g4?
Har alltid gillat att bara ändra skärmen hur jag vill, skulle vara kul om det gick med G5 också, istället för att böka med den där foten ifall man känner att man vill vrida lite... Är ju också skönare när man ändrar sittställning i sin obekväma stol (vilket jag gör ganska ofta), då vill jag ändra skärmen också...

såg ju något på www.bluebroc.com, men jag "vill" (har inte råd att) inte köpa med en soffa.. Vet ni någon annan, mer skrivbordsanpassad lösning?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-29 18:00

Du kan använda vilken bildskärmsarm/fot/väggfäste som helst, bara det har ett VESA-fäste.
Du kan köpa till en speciell adapter till iMac G5 som gör att den passar till VESA.
VESA är en standard som gör att olika fabrikat av skärmar och "armar" passar ihop.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 21:15

jo, jag har för mig jag såg något sånt på apples sida... hm...

Men var hittar jag såna armar? och adaptern går väl att köpa i apple store antar jag... då borde ju i och för sig armarna också gå att köpa där... måste kolla

1
Bevaka tråden