Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omorganisation av 99mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag antar att dom flesta inser hur mycket administration som krävs för hantera så mycket medlemmar (och nya medlemmar) samtidigt som man ska utveckla nya tjänster. En gång i tiden tror jag vi hade ett 100:1 förhållande mellan medlemmar och moderatorer/admins, idag är siffran inte ens 1000:1.

Vi skulle utan tvekan behöva en omorganisation för att hitta fler aktiva.

Samtidigt måste jag erkänna att jag drar mig för att hitta nytt folk. Dels har jag stora kontrollbehov vilket inte är så kul för någon (inte ens för mig). Dels är det väldigt få som orkar hänga med i det tempo som gäller idag. Vi snackar ju inte någon timme när det är kul utan ett rejält engagemang, annars kan det lika väl vara.

Jag vill både uppmuntra och avskräcka på en gång - att vara delaktig i uppbyggnaden av den här sajten är väldigt spännande. Vi är redan tvåa i Europa och vem vet vad som händer i framtiden om vi gör ett bra jobb?

Om du har erfarenhet av föreningsarbete eller exempelvis företagsorganisation är du varmt välkommen att delta i denna diskussion (som inleds i plusforumet).

I höstas drog jag mig för att att ställa upp t.ex. som redaktör, men nu har jag lite mer tid och känner att jag gärna hjälper till med 99mac. Jag avgår som kassör i vår förening i Mars, men är aktiv in i april i och med att vi anordnar bl.a. en releasefest för Gran Turismo 4 då.

Kan du berätta mer om vad du tänkt att omorganiseringen ska innehålla?

Jag vill att 99mac ska vara lika trevligt och innehållsrikt som det var för ett par år sedan. Det skulle säkert inte vara ett problem att hålla med nyheter och välmodererade diskussioner om vi var många fler.

Dessutom skulle vi kunna svara på email och hälsa nya medlemmar välkomna, något som säkert skulle uppskattas.

Om man börjar fundera finns det massor av arbetsuppgifter, antagligen borde vi ha ett team på 30 - 50 personer.

  • Medlem
  • 2005-01-29 02:47
Ursprungligen av Björnström:

Dessutom skulle vi kunna svara på email och hälsa nya medlemmar välkomna, något som säkert skulle uppskattas.

Det där är något jag såg fram emot att få delta i efter uppropet om hur man skaffar sig ett gratis plus-medlemskap. Men det blev liksom aldrig av...

Jag besitter ingen spjutspetskompetens mer än att jag sitter vid datorn 13 timmar om dagen, mest med QuarkXPress, men jag har i alla fall blivit varm i kläderna som admin på offtopic.se. Kan det vara värt nåt? Jag är bra på tidningsform och journalistik. Det måste finnas fler inom samma gebit på 99mac.

Jag har sett det här fenomenet förut, det händer ofta när några delaktiga inte ser någon direkt gagn för dem själva utan ser det mer som ett jobb. När 99mac var mindre så var det nog ganska lätt att få folk som ställde upp på grund av att man då automatiskt inte bara blev känd utan att man såg nog ganska tydligt sin egen roll i något nytt och som betydelsefull i sammanhanget. För vissa, att få t.ex. en moderator-roll idag, skulle nog inte var mer för dem, 99mac är så stort att dom ändå inte skulle känna sig speciella.

Eller är jag helt ute och cyklar så här sent på kvällen?

Det känns som om det är högsta prioritet att få ett välsmort maskineri innan fler funktioner introduceras.

Jag hjälper gärna till om intresse finns. Sitter ju ganska mycket framför burken därom vittnar tidpunkten för inläggen mina...;)

1
Bevaka tråden