Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny PC(jag alltså) på forumet. Minimac kanske?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 22:55

Tänkte bara säga hej, hej!

Ny på forumet. Sitter just nu på en PC men blivit lite sugen på en mac på sistone. Särskilt sen minimacen presenterades. Familjen körde mac när jag var liten och saknar den sekteristiska känslan lite... Är så van vid PC nu och det känns lite vanskligt att bara göra sig av med den. Minimacen har ju gjort det hela lite mer lättilgängligt, då man kan köpa en bara för att prova lite... Så det funderar jag lite kring.

I övrigt sysslar jag med musik. Jag är hyffsat galen i syntar och prylar i allmänhet... Fast det ska vara något man har användning av på nåt sätt.

Aja. Tänkte fråga om det finns nån bra sida där man kan läsa lite om de mer avancerade bitarna av macosX. Tydligt är ju att dom riktat in sig på människor som gillar när saker och ting är användarvänliga, det gör ju iofs de flesta. Men jag gillar att pula lite med oset och ha lite koll på vad som händer bakom kullisserna. I Windows tycker jag ofta man kan ha bra koll på vad som händer men inte påverka alltför mycket. Motsatsen verkar ju gälla med UNIX. Har aldrig riktigt känt mig motiverad att köra linux, men känner mig lite sugen på macosx. Hur är det med LINUX-kompabiliteten för övrigt?

Imorn ska jag gå och titta på visningen av imacen i den lokala macoteketaffären i LINKÖPING!!! Kanske ser nån härifrån där?

E.

Ursprungligen av Elamite:

Aja. Tänkte fråga om det finns nån bra sida där man kan läsa lite om de mer avancerade bitarna av macosX. Tydligt är ju att dom riktat in sig på människor som gillar när saker och ting är användarvänliga, det gör ju iofs de flesta. Men jag gillar att pula lite med oset och ha lite koll på vad som händer bakom kullisserna

Jag gillar macosxhints. Där finns det rejält grottande i osx. Gör ett besök!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-29 00:06

Om du gillar musik skall du kika här också http://www.99musik.com
Välkommen till 99mac!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 00:29
Ursprungligen av Arvid:

Om du gillar musik skall du kika här också http://www.99musik.com
Välkommen till 99mac!

Ohh. Där har jag redan varit och gottat mig. Tog ju bara så lång tid innan man blev registrerad här. Men nu så.

Ska kika på länken där. Håller på och läsa massor om osx. Man blir ju inte lite sugen alltså. Lite skeptisk till 32MB grafikminne dock, då vissa verkar tycka 64 är knappt det räcker för exposé... Men, men. Jag får vad jag betalar för. Ska bli trevligt att prova på något nytt.

Fick för övrigt igång min gamla duo 230 här nyss. Skärmen funkar lite sisodär, men det var riktigt tragiskt att se hur kass man blivit på Shufflepuck café. Det klarade man ju förr i världen...

1
Bevaka tråden