Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini levereras i Sverige!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 22:12

Jag tycks vara en av de första som fått min Mac mini. Kom ikväll med bud, beställd 19/1 via Apple Store utbildning (som tycks ha förtur). Och jag lovar...den är mycket liten och läcker!

Grattis!
BILDER BILDER BILDER!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 22:56
Ursprungligen av maca:

Jag tycks vara en av de första som fått min Mac mini. Kom ikväll med bud, beställd 19/1 via Apple Store utbildning (som tycks ha förtur). Och jag lovar...den är mycket liten och läcker!

Stort grattis!

Själv beställde jag 1 dag efter dig. Jag får min tidigast 25:e Feb, enligt applestore. :/

mvh
FrrH

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-28 22:59

Lyckans ost! Jag vill också ha en!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-28 23:16
Ursprungligen av maca:

Jag tycks vara en av de första som fått min Mac mini. Kom ikväll med bud, beställd 19/1 via Apple Store utbildning (som tycks ha förtur). Och jag lovar...den är mycket liten och läcker!

Grattulerar, nu vill vi se lite bilder!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 23:50

Dottern pratar ( Hon som har fått själva mac mini datorn)
" Den är gudomlig!!!!" Ni som inte har den.. BESTÄLL DEN NUU! ni kommer inte ångra er!
Man blir som förälskad i den. man kan se på film, bränna cd-skivor, göra låtar med " Garage band", redigera filmer mm..!
Den är liten och läcker.
Den tar ingen plats alls. Jag har beundrat den i timmar nu. Ni skulle bara gissa hur glad jag blev när jag fick den.

/ tyvärr orkar pappa inte fixa några bilder

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-29 02:14
Ursprungligen av maca:

Dottern pratar ( Hon som har fått själva mac mini datorn)
" Den är gudomlig!!!!" Ni som inte har den.. BESTÄLL DEN NUU! ni kommer inte ångra er!
Man blir som förälskad i den. man kan se på film, bränna cd-skivor, göra låtar med " Garage band", redigera filmer mm..!
Den är liten och läcker.
Den tar ingen plats alls. Jag har beundrat den i timmar nu. Ni skulle bara gissa hur glad jag blev när jag fick den.

/ tyvärr orkar pappa inte fixa några bilder

Låna dottern digitalkameran då (antar att det finns en tillgänglig), säg till henne att skaffa ett konto här och ladda upp dem istället? Hur svårt kan det vara?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-29 10:50
Ursprungligen av maca:

Dottern pratar ( Hon som har fått själva mac mini datorn)
" Den är gudomlig!!!!" Ni som inte har den.. BESTÄLL DEN NUU! ni kommer inte ångra er!
Man blir som förälskad i den. man kan se på film, bränna cd-skivor, göra låtar med " Garage band", redigera filmer mm..!
Den är liten och läcker.
Den tar ingen plats alls. Jag har beundrat den i timmar nu. Ni skulle bara gissa hur glad jag blev när jag fick den.

/ tyvärr orkar pappa inte fixa några bilder

Nu när du har en sån fin dator så måste du ju ha ett konto här på 99mac.

Så att du kan prata med oss andra

Ett par bilder jag tog nyss på Macforum i Göteborg...

Själv var jag positivt överraskad, och hade jag inte redan haft en G5:a hade jag slagit till

/Jernberg

Ursprungligen av Jernberg:

Ett par bilder jag tog nyss på Macforum i Göteborg...

Själv var jag positivt överraskad, och hade jag inte redan haft en G5:a hade jag slagit till

/Jernberg

Jag var också inne på macforum - vem var det som hade örat mot minin ?? Nån som hade programmerat en Java-snutt som belastade minin, snurrade för fullt i terminalen - och hade örat emot för att lyssna ( på fläkten antar jag ) ))

Vad är det för skärm på bilden? Det är ont om tillräckligt snygga skärmar att ställa bredvid en Mac mini, tycker att sony lyckats bäst förutom apple själva.

Ursprungligen av Hallberg:

Vad är det för skärm på bilden? Det är ont om tillräckligt snygga skärmar att ställa bredvid en Mac mini, tycker att sony lyckats bäst förutom apple själva.

Om du klickar för förstoring ser du att det är en Xerox-skärm. (Inte visste jag att de tillverkar skärmar!!??) Snygg var den iaf! Pianosvart ram runt om...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-29 23:59

Jag e ny medlem här, tänkte först säga hej till alla.

Är en hängiven PC-användare sen -96, men när jag såg den nya Mini-macen så blev jag frälst och funderar nu på att byta ut våra 3 PC-datorer på firman mot just Macmini.

Vad jag "kräver" är att datorn ska vara tystlåten, stabil (no more BSOD) och vill gärna slippa alla bekymmer angående virus.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-30 00:08
Ursprungligen av ex-con:

Jag e ny medlem här, tänkte först säga hej till alla.

Är en hängiven PC-användare sen -96, men när jag såg den nya Mini-macen så blev jag frälst och funderar nu på att byta ut våra 3 PC-datorer på firman mot just Macmini.

Vad jag "kräver" är att datorn ska vara tystlåten, stabil (no more BSOD) och vill gärna slippa alla bekymmer angående virus.

Välkommen, verkar vara ett bra val med Mac mini då.

Ursprungligen av ex-con:

Vad jag "kräver" är att datorn ska vara tystlåten, stabil (no more BSOD) och vill gärna slippa alla bekymmer angående virus.

Vad man kanske ska tänka på är att Mac Mini tycks låta en del om processorn belastas någorlunda hårt. så om burkarna ska utföra någonting tyngre än kontorssysslor så kanske du ska följa kommentarerna angående detta när folk börjar få hem sina mini.

Men antagligen är den rätt tyst även när fläkten går igång. Och vad gäller stabilitet, spywares, virus och annat skit, så så är ju OS X underbart problemfritt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-30 00:31
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Vad man kanske ska tänka på är att Mac Mini tycks låta en del om processorn belastas någorlunda hårt. så om burkarna ska utföra någonting tyngre än kontorssysslor så kanske du ska följa kommentarerna angående detta när folk börjar få hem sina mini.

Men antagligen är den rätt tyst även när fläkten går igång. Och vad gäller stabilitet, spywares, virus och annat skit, så så är ju OS X underbart problemfritt.

Det enda jag har hört som "fakta" är att 1,2:an är knäpptyst och att kylningen i minina är bra. Kan inte tänka mig att en mini skulle störa i en kontorsmiljö, där finns så många andra ljud som minin skulle drunkna i. Någon skrev att dom hade tänkt spela in hur en belastad mini lät, men dom hade inte så känsliga mikrofoner.... Jag får min 1,42a på måndag, så då är det äntligen slut på spekulationerna, jag är ganska säker på att den inte låter mer än min iBook vars fläkt kanske går en timme på en vecka... Skall "plåga" min mini på måndag och låta er veta resultatet...

1
Bevaka tråden