Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backorder se-domän

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 15:09

Jag vill hemst gärna registrera ett domännamn, men det är redan upptaget. Skulle vilja använda en "backorder-tjänst", men hittar ingen som erbjuder detta för .se-domäner. FInns det någon?

Vet inte vad du menar med backorder-tjänst men om det är ett alternativ att köpa namnet av nuvarande ägaren kan jag rekommendera att du tar hjälp av Sedo.com som kan hjälpa dig med både förhandling och den nog så viktiga praktiska överföringen av domän och pengar. Skicka ett mail till Axel snabela sedo punkt com, om du vill höra dig för på svenska. Hälsa gärna från mig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-28 21:42
Ursprungligen av Stephan H:

Jag vill hemst gärna registrera ett domännamn, men det är redan upptaget. Skulle vilja använda en "backorder-tjänst", men hittar ingen som erbjuder detta för .se-domäner. FInns det någon?

Vet ingen svensk, men backordering är inte billigt. Fördelen är ju att nån bevakar domänen och tar den så fort den blir ledig, eller i alla fall samma dag. Är det då fler som är intresserade blir det auktion.

Nackdelarna är att det kostar schaber, även om ingen annan är intresserad av domänen. Om du gör en daglig sökning själv hos nic-se.se så kan du köpa den av t.ex. Loopia för en hundring. Hade du gått via en backorderfirma hade den troligen kostat det tredubbla.

Förresten, även om ett backorderingföretag är intresserade av en domän så kan du sno den framför näsan på dom ändå om du söker på domänen flera ggr/dag och har lite flax.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-29 14:41

För inte så länge sedan så var den en .se som reggades 00:00:04 samma dag som den blev ledig åt en kund jag känner till. Borde ju ha varit ett svenskt företag, men det kollades inte så noga. Det var lixom kört iaf. Det var iaf en inte alltför specifikt attraktiv domän, så moral of story är att även om man inte försöker regga något ytters välkänt så kan det skita sig :>

1
Bevaka tråden