Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jämförelse SFF-P4/Mac Mini

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-01-28 13:23

Sökte runt lite på nätet för att jämföra Mac Mini med motsvarande PC-alternativ, så kallade Small Form Factor (SFF) PC:s.

Jag har själv byggt mig en mediabox baserad på ett Via M10000-moderkort, som fungerar hyfsat, men det blev rätt dyrt i slutänden. Ville kolla vad en SFF-PC motsvarande Mac Mini skulle kosta, så jag sökte runt lite på nätet för att jämföra Mac Mini med motsvarande PC-alternativ. Mina slutsatser:

  1. Det finns idag inga SFF-PC:s med hyfsad prestanda som är lika små som Mac Mini.

  2. Det kostar mycket pengar om man vill ha en PC i samma storleksklass som Mac Mini.

  3. De SFF-lådor som finns för PC är trista (Hooijum är ok, men långt ifrån Mac Mini vad gäller design och finish.)

Den minsta P4:a SFF-PC:n jag kunde hitta kan du se nedan, en Celeron. Specade upp den så att den matchar minsta iMac Mini exakt, enda fördelen jag kan se är att den har plats för ett PCI-kort. Annars får bilden tala för sig själv, kolla priserna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 19:12

Vad är det för mått på pc:n?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-28 19:18

Hmm... Celeron... då är den alltså jämförbar med en Performa 6200 ungefär.

1
Bevaka tråden