Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp Warcraft 3!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 19:01

Försökte hjälpa brorsan att installera Warcraft III just, men när jag matar in skivan kommer följande meddelade upp, varefter skivan matas ut igen: "Skivan 'Warcraft III' kan inte användas, eftersom den inte kan hittas."
Nån med liknande problem? Begriper inte vad som är fel..
Använder en iMac G3 700 Mhz, senaste firmware, Mac OS 9.22..
Har letat runt lite på blizzard.com, hittar inget..
Vad ska jag göra?

Ps. Får snart den nya G5 iMacen, nån som vet hur Football Manager 2005 funkar på den?

Tack på förhand!

Vad som har hänt är antar jag en mindre skandal. Det visar sig att Blizzard har glömt att kopiera Mac datan till WC III cd'n. Detta verkar vara fallet för dom flesta ex som finns till försäljning i England, Tyskland och Sverige(so far). Jag köpte spelet i dag och efter att ha bytt 3(!) ggr gav jag upp. Fredrik på Tradition i Göteborg var hygglig och erbjöd mig pengarna tillbaka, men jag håller på spelet ett tag till och ser vad Blizzard säger. Jag har skickat mail till dom och frågar varför dom åtminstone inte lägger ut info om misstaget på sin hemsida...so far...inget svar...

se vidare: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=97147&page=1&pp=25

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 21:01

Tack! Antar att det var just det som var problemet. Nåt fel med skivan var det iaf. Brorsan gick och bytte den (på Tradition tror jag..), och fick en ny.. Då funkade det.. Den första skivan såg änna blekt ut på ovansidan.. Jaja, vem vet.. Han kan spela nu iaf..

Hej!

Var idag inne på EB games i nordstan och inhandlade
WC3 till min nya imac och har just satt mig tillrätta
med en öl i handen så här efter en veckas slit.
Och vad händer!! Jo precis som jag kan läsa här
på forumet, det funkar inte faaan också!!
Är det någon mening att byta till ett annat ex? det
verkar ju vara rena lotteriet.

Jag går ut och super i stället
det är ju i alla fall fredag.

Ursprungligen av MartinT:

Är det någon mening att byta till ett annat ex? det
verkar ju vara rena lotteriet.

Enligt min åsikt, tveksamt... Jag bytte tre ggr och det hjälpte inte. Följande fick jag till slut från Blizzard:

//

Ämne: Re: WC III for mac
Datum: 25 januari 2005 23.35.56 MET

Hello,

If you have recently purchased a copy of Warcraft III that is labeled as being for PC and Mac but only contains PC data then you will need to exchange it for a new Hybrid CD from the distributor. Our international distributors are aware of this issue and have replacement disc available.

Blizzard Entertainment can only assist with North American English versions of our games. For assistance with international versions, please contact the nearest international distributor via the contact information available at our International Contact Information URL - ("http://www.blizzard.com/inblizz/icontact.shtm...").

For all exchange situations a note is required that explains what happened, what is needed, your full name, your phone number, and a return address. Please type or print this information to avoid confusion.

//

Vänta ett tag istället, köp något annat så länge och framförallt ha kul ikväll, det är ju trots allt fredag.

tankar spelet, du har ju iaf en fungerande CD key, Var exakt så jag gjorde iaf, borde kanske ha skrivit att skivan inte funkade. Sen så har du ju betalat för dig, så varför skulle det vara något problem? Du kan då använda din CDkey på battlenet osv.

Bara försöka hitta en torrent så löser det sig:) I det här fallet är man ju iaf laglig, när det gäller torrents:)

1
Bevaka tråden