Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Cult of Mac – Mac-gille i World of Warcraft

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[CENTER]

[/CENTER]

Med några få dagar kvar till den öppna slutfasen av World of Warcrafts Europa-beta drar igång så startar nu det europeiska Mac-gillet The Cult of Mac sin medlemsrekrytering. Tanken är att under början av denna period få ihop tillräckligt med folk så att grunden för gillet kan skapas.
För de som tycker detta låter intressant kan man redan nu anmäla sitt intresse för att gå med.

Spelarkrav?
Det ställs inga stora krav på dig som spelare – att ha kul och trevligt är det som prioriteras! Tänk dock på att gillet riktar in sig på hela Europa, så det är viktigt att du kan läsa och göra dig förstådd på engelska.

Måste jag spela på en Mac för att få vara med?
Nej, det räcker med att du är vänligt inställd till Macen som plattform.

Vad är ett gille?
Ett gille är en grupp av personer, ofta med någon typ av anknytning till varandra, som går ihop för att spela tillsammans.
Som medlem i ett gille har man en speciell chatkanal där man snabbt når ut till de övriga deltagarna. Behöver du assistans med uppdrag eller kanske hjälp med att skapa föremål (från något av de olika yrken som finns att lära) så är det smidigt att kunna fråga folk i det egna gillet först.
För att hålla upp ett fungerande gille så är det viktigt att det finns en god social stämning också, men med de trevliga Mac-användare som finns där ute så ska det inte bli några som helst problem

När kan jag ansluta?
Gillet kommer grundas när den öppna slutfasen av betan dragit igång (vilket sker om några dagar). Är du intresserad av detta så kan du redan nu anmäla ditt intresse för att sedan bli informerad om i detalj hur det går till.

Intresseanmälan
Anmäl ditt intresse på The Cult of Mac. Frågor och diskussioner om gillet är välkomna i tråden!

Jag tror det här kan bli jättekul!

Ciryon

  • Medlem
  • 2005-01-04 18:06

yay!

jaaaaa! nu måste jag bestämma mig vad jag ska vara ju.... fan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-04 19:15

Yay! Det ska bli kul!

Hoppas det blir massor av medlemmar. Alltid kul o lära känna folk =).

*bump*

Ciryon

Yes! Äntligen ett gille som man definitivt vill vara med i! Har tittat mej lite omkring efter olika guilds, men detta verkar ju helt klart asbra! Hoppas nu bara final beta kan starta snart (helst nu)

jag kommer att joina såfort jag tar studenten (Juni 2005) Jag har tyvärr inte tid att spendera så mycket tid på ett spel i nuläget (hur mycket jag än vill)

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

jag kommer att joina såfort jag tar studenten (Juni 2005) Jag har tyvärr inte tid att spendera så mycket tid på ett spel i nuläget (hur mycket jag än vill)

Har egentligen inte jag heller. Men är förälskad så är man ;).

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 22:20

Det går nu att ladda hem "final beta" från http://en.wow-europe.com/, men räkna med att det tar ett tag att få hem det... 2.41 GB *host* *host*

Det går o signa upp nu...fast servrarna crashade nog nån gång innan idag för det går inte o komma åt sidan.

Sorry...kollade fel sida....man signar ju på signup.wow-europe.com
Fast man ser inga servrar i "realms list"

Senast redigerat 2005-01-09 12:48

Vill inte vara petig, men bryter inte guildnamnet emot guildnamnsreglerna? Kör hårt, men bara så ni vet i förväg så kanske ni tvingas byta namn om en GM inte håller med er. Min guild jag är med är ute på hal is på grund av det t.ex.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Vill inte vara petig, men bryter inte guildnamnet emot guildnamnsreglerna? Kör hårt, men bara så ni vet i förväg så kanske ni tvingas byta namn om en GM inte håller med er. Min guild jag är med är ute på hal is på grund av det t.ex.

Det har du alldeles rätt i, vi har också funderat på det. Vi får se hur det går

Gillet är nu startat! De som ännu inte blivit medlem kan fortfarande anmäla sig på vår hemsida.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 19:58

Ska ni ha nån chans mot andra gillen så får ni bli bättre... *host* Ciryon *host*

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-28 15:24

Har signat in!
Men ska byta namn när releasen kommer..
Men om man är med i ett guild med en char. Hur går det med dom andra då?

Ursprungligen av Creops:

Har signat in!
Men ska byta namn när releasen kommer..
Men om man är med i ett guild med en char. Hur går det med dom andra då?

Karaktärerna du skapar är fristående från varandra vilket innebär du kan vara med i flera olika gillen om du så önskar (endast ett gille per karaktär). Var det det du undrade om?

  • Medlem
  • 2005-01-29 13:11

Vilken server spelas det på. fick ett mail där det stod "PvP-server" men den finns inte längre, vilket numer är det?

Ursprungligen av KiaN:

Vilken server spelas det på. fick ett mail där det stod "PvP-server" men den finns inte längre, vilket numer är det?

Det är inte så bara att du måste scrolla i serverlistan? Servern finns fortfarande och är uppe.

Ursprungligen av KiaN:

Vilken server spelas det på. fick ett mail där det stod "PvP-server" men den finns inte längre, vilket numer är det?

Det finns en server som heter så, den har inget nummer. Konstigt att den inte syns för dig. Den kanske är full eller något sådant.

Cult Of Mac börjar bli kännt....... *skratt*
Träffade på den kille igår som hade hört "att CoM var en trevlig och bra klan".
Så han hjälpte mig så gärna. Bl.a. kännde han Gnomer.
Han var också en tomte.

1
Bevaka tråden