Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Symantec Gateway Security 320

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag sitter och försöker få igång en Symantec Gateway Security och har kört fast lite.
Den tidigare brandväggslösningen var en kombiprodukt innehållandes NAT-router och ADSL-modem.
Denna går att sätta i bryggläge och fungerar då endast som ett ADSL-modem.

Om jag i bryggläge jackar i min iBook direkt i modemet (och har iBooken inställd på att få ipadress via DHCP) får jag en publik ipadress direkt i datorn och kan surfa. Dock måste jag fylla i inloggningsuppgifterna från telia på inloggningssidan, men det tror jag är ointressant i sammanhanget.

Men, när jag i samma läge på modemet kopplar in Symantecen fungerar det inte. Jag har ställt in den på att hämta ipadress med DHCP. Det står bara "no connection" eller liknande.

Har någon erfarenhet av denna brandvägg? Vad kan vara galet?

Jag har testat att koppla den mellan en dator och nätverket, och då sköter den brandväggsjobbet utmärkt. På grund av detta tvivlar jag på att det är något fel på den.

/Kristofer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-28 15:17

Har för mig att telia binder mot MAC-adressen i nån timme lr 2, så man kan inte hooka in nåt annat direkt efter du har haft en dator som har fungerat med nätet.
Detta kan du utesluta med hjälp av en annan dator kopplad direkt i ADSL-modemet.

Hoppas det hjälper!

mvh
b0bben

Hej, och tack för svar!
Jag förstår inte riktigt hur du menar att jag ska göra. Bara för att klargöra:
Just nu surfar vi med kombiprodukten som modem och router. När jag ska försöka koppla in symantecen väljer jag bryggläge på kombiprodukten och kopplar en tpkabel till symantecen.

Den fungerar ju mot min iBook i bryggläge, borde den då inte funka mot symantecen? Den har ju också en annan macadress.

Hur menar du med att koppla in en annan dator?

Förlåt att jag är lite korkad

Ja jäklar, det var det!
Jag klonade kombiproduktens macadress till symantecen och vipps fungerade det!
(ingen jättebra lösning, men jag byter tillbaka under natten så den riktiga läggs in)

Tack!

1
Bevaka tråden