Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna dvd:er…

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Har en liten nybörjarfråga som kommit upp i huvudet lite sent. Har använt mig av DVD-brännare i drygt ett par år och har alltid valt DVD-ROM (UDF) i Toast när jag velat bränna ner vanliga bilder och dokument för mina arkiv-dvd:er (alltså inte video-dvd av något slag).

En vän påtalade nyligen att detta var lite dumt. Att man istället som vanligt skulle välja Mac & PC-alternativet i Toast. Hur gör ni när ni bränner vanliga dokument och bilder på dvd? Och om det nu var klantigt av mig, är UDF-formatet sämre på något sätt? Skivorna har ju ha fungerat trots allt.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 22:51
Ursprungligen av glaskross:

Hejsan!

Har en liten nybörjarfråga som kommit upp i huvudet lite sent. Har använt mig av DVD-brännare i drygt ett par år och har alltid valt DVD-ROM (UDF) i Toast när jag velat bränna ner vanliga bilder och dokument för mina arkiv-dvd:er (alltså inte video-dvd av något slag).

En vän påtalade nyligen att detta var lite dumt. Att man istället som vanligt skulle välja Mac & PC-alternativet i Toast. Hur gör ni när ni bränner vanliga dokument och bilder på dvd? Och om det nu var klantigt av mig, är UDF-formatet sämre på något sätt? Skivorna har ju ha fungerat trots allt.

Har kört Mac & PC alternativet för t.ex filmer till min moddade XBOX har gått perfekt, Uppdaterade XBOX Media Center till senaste och nu kan den inte läsa alla mina skivor. Så jag skulle ha varit glad om jag gjort som du.

Men vad som är rätt eller fel är ju inte så viktigt om allt funkar som man vill.

Ursprungligen av Kentor:

Har kört Mac & PC alternativet för t.ex filmer till min moddade XBOX har gått perfekt, Uppdaterade XBOX Media Center till senaste och nu kan den inte läsa alla mina skivor. Så jag skulle ha varit glad om jag gjort som du.

Men vad som är rätt eller fel är ju inte så viktigt om allt funkar som man vill.

Om du ändrar följande i XboxMediaCenter.xml så kanske det funkar.


<detectAsIso>no</detectAsIso>

Ontopic:

Jag bränner i UDF (DVD-Video kompatibel) nuförtiden, men det beror mest på att den enda DVD-brännaren sitter i en PC, plus att jag bränner filmer och sånt som jag vill köra i Xboxen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 14:56

Ja, Mac & PC-hybrid är nog det bästa om man bara ska bränna vanlig data.

Ursprungligen av Rajje:

Ja, Mac & PC-hybrid är nog det bästa om man bara ska bränna vanlig data.

Nog det bästa? Varför? Jag ifrågasätter inte vad du säger men vill gärna veta på vilket vis det vore bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 13:22

Jag tror att det är mer kompatibelt med olika system, eftersom det är det redan utbredda format som vanliga brända CD använder sig av.

1
Bevaka tråden