Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG GSA-4160B funkar ej med mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 12:43

HEj!

Just köpt en LG GSA-4160B intern och lagt in den. Det går inte att öppna luckan eftersom den är för stor. Jag kan ha monterat den fel, men det ser ut som att den inte passar, att den är för stor helt enkelt. Någon som vet om det skall passa?

Sitter på en Dual 1Ghz G4.

mvh
Jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 12:46
Ursprungligen av Panaga:

HEj!

Just köpt en LG GSA-4160B intern och lagt in den. Det går inte att öppna luckan eftersom den är för stor. Jag kan ha monterat den fel, men det ser ut som att den inte passar, att den är för stor helt enkelt. Någon som vet om det skall passa?

Sitter på en Dual 1Ghz G4.

mvh
Jonas

det finns ytterligare ett fack att sätta in en enhet under. provar där och ser hur det funkar. det ser nämligen ut som att det är mer utrymme där. Återkommer med besked...

/Jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 12:48

Det brukar bli problem men antinge npillar man lite papper i "infärstningen" så det går fritt eller oxå knivar man lite med bästa krixkniven i hörnen på luckan.
("luckfronten" går ju ta bort så man kan kniva i lugn och ro, men fronten behövs för att "öppna" luckan på Mac:en)

Finns lite trådar om dethär med mer detaljerade tips och trix.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 13:15
Ursprungligen av Pär:

Det brukar bli problem men antinge npillar man lite papper i "infärstningen" så det går fritt eller oxå knivar man lite med bästa krixkniven i hörnen på luckan.
("luckfronten" går ju ta bort så man kan kniva i lugn och ro, men fronten behövs för att "öppna" luckan på Mac:en)

Finns lite trådar om dethär med mer detaljerade tips och trix.

Tack, gött å veta!

Med en airportanslutning som krånglar och nu dvdbrännare så blir det en rambokniv som kommer fram. Nu är jag inte glad på apple... men men... det löser sig som alltid

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-28 13:56

Ett annat sätt är att ta bort fronten på själva släden.

Ursprungligen av Macus:

Ett annat sätt är att ta bort fronten på själva släden.

Precis vad jag gjorde med en CD-R/W som jag monterade in i min MDD. Till skillnad från vad Pär skriver behövs inte fronten. Släden (utan front) kan utan svårigheter peta upp luckan. Titta på hur Superdriven (eller vad det nu är som sitter i från början) ser ut.

Bildlänk på hur det ser ut: http://my.mac.se/marcus/pictures/other/cd-tray_open.jpg

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 19:10
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Precis vad jag gjorde med en CD-R/W som jag monterade in i min MDD. Till skillnad från vad Pär skriver behövs inte fronten. Släden (utan front) kan utan svårigheter peta upp luckan. Titta på hur Superdriven (eller vad det nu är som sitter i från början) ser ut.

Bildlänk på hur det ser ut: http://my.mac.se/marcus/pictures/other/cd-tray_open.jpg

Och det säger ni nu efter att jag har filat i drygt en timma. Men jag fick till det bra. Mycket nöjd med min prestation, och jag som inte trodde att jag var tekniskt lagd. Handlar bara om vilja våld och rätt fil. Köpte filsats på clas ohlsson för 39kr.

/Jonas

1
Bevaka tråden