Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka P910i <> Filer. Hur göra?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 12:45

Har precis fått synkiningen med Entourage att funka till 100% genom att inhandla e2Sync.
Mitt nästa mission är attkunna flytta över filer från datorn till P910i via bluetooth.

Är det någon som vet hur man gör???????

MVH / Michael

Klicka på Bluetooth-symbolen i menyraden och välj skicka fil.
Välj sedan vilken fil och vilken enhet.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 14:53

Har försökt.
"Enheten har inte de nödvändiga tjänsterna" säger Bluetooth på Macen efter att försökt skicka.

Ursprungligen av Stenbäck:

Klicka på Bluetooth-symbolen i menyraden och välj skicka fil.
Välj sedan vilken fil och vilken enhet.

[QUOTE="Michael Malmborg"]Har precis fått synkiningen med Entourage att funka till 100% genom att inhandla e2Sync.

Vad kunde e2Sync som inte iSync klarade?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 14:55

[QUOTE="Örjan Borgström"]

Ursprungligen av Michael Malmborg:

Har precis fått synkiningen med Entourage att funka till 100% genom att inhandla e2Sync.

Vad kunde e2Sync som inte iSync klarade?

Synka direkt från Entourage utan att behöva gå via iCal eller Adressboken.

Jag kan skicka filer precis på det sätt som beskrevs tidigare i den här tråden till min 910i. Bilder kan dock inte vara hur stora som helst, men jag kan köra både Word, Excel o Powerpoint filer.

Men om du syncar från Entourage så får du väl inte med almanackan. Själv vill jag inte ha samma kontakter i dator och telefon därför syncar jag bara almanackan.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 18:36
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Jag kan skicka filer precis på det sätt som beskrevs tidigare i den här tråden till min 910i. Bilder kan dock inte vara hur stora som helst, men jag kan köra både Word, Excel o Powerpoint filer.

Men om du syncar från Entourage så får du väl inte med almanackan. Själv vill jag inte ha samma kontakter i dator och telefon därför syncar jag bara almanackan.

e2Sync gör allt. Får med almanackan, tasks och låter dig filtrera contakterna så du bara får dom du vill i telefonen. har testat alla 3e parts produkter, e2sync regerar.

Se skärmdump

Ramlade in i det här nu.

Vad är e2sync? Är det något som är bättre än iSync?
Har bekymmer med att få in min kalender i p910 och tvärtom och har förstått att det inte finns stöd för den.

Ical har inga problem med att synka med p910. det är den enda almanack jag har numera.

Skall leta reda på e2sync

Jag antar att du använder kalendern i Entourage. Tittade lite på den, den verkade inte bättre än ical. Jag saknar även i den bl a veckonummer vilket lyckligtvis finns i p910.

Örjan
Hur gjorde du för att få det att funka? Jag lyckas inte få iSync att kommunicera med p910. Ibland synkar den adresserna och ger mig dubletter, nästa gång får jag felmeddelande.
Marcus

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 23:50

Till Mackelimack: e2sync (.com) är ett kompliment till iSync och läggs in som en enhet i ISync (se skärmdumpen i ett tidigare inlägg). Entourage <> e2sync <> iSync <> P910i
Ladda hem demon gratis och testa.

Till Örjan: Använder du inte Entourage skall du naturligtvis inte byta. Dock har Entourage har veckonummer.

Ett problem som troligen ligger i Symbian som är telefonens operativsystem är att när man har haft BT avstängt på telefonen måste man sätta på BT och sedan starta om telefonen för att dator och telefon skall hitta varandra.
Så idag stänger jag aldrig av BT på telefonen.
Ibland måste jag ändå starta om den för att datorn skall hitta den.

Senast redigerat 2005-01-27 21:43

Till Örjan: Använder du inte Entourage skall du naturligtvis inte byta. Dock har Entourage har veckonummer.[/QUOTE]

Hur hittar jag veckonummer i Entourage

[QUOTE="Michael Malmborg"]Till Mackelimack: e2sync (.com) är ett kompliment till iSync och läggs in som en enhet i ISync (se skärmdumpen i ett tidigare inlägg). Entourage <> e2sync <> iSync <> P910i
Ladda hem demon gratis och testa.

Tackar för tipset och förtydligandet!
Nu har jag installerat en demo av e2sync och har sen startat iSync för att synkronisera kalendern. iSync har nu stått och tuggat i 3 timmar...
Uppenbarligen har jag gjort nåt fel! Men, telefonen är parkopplad med datorn, BT är på.

Jag hittar inte "Security Preferences" i Entourage (jag har aldrig använt entourage tidigare och är inte helt hemma där) Kan det ha med det att göra? Nån ruta som inte skulle vara iklickad.

Marcus

Nää, det funkar fortfarande inte.
ISync säger att p910 inte finns tillgänglig.
I BlueTooth inställningsassistent går det inte att kryssa i "Ställ in iSync att föra över..."

Fungerar parkopplingen dvs kan du hitta telefonen om du under BT väljer "ställ in Bluetooth-enhet". Får du då upp så att du kan slå kod på telefonen och göra en komplett parkoppling?

Ja det fungerar, och jag kan skicka filer fram och tillbaka. Inte 100%:igt men nästan.
Kan det vara nåt fel på min telefon tror du?

Ericssonsupporten gav mig det glada beskedet att jag skulle göra en återställning (heter det så?) och tillade att dom inte har nån support på mac... Som vanligt med andra ord.

Jag förmodar att du i iSync har lagt till enheter under enheter.
När allt detta är gjort BT är på i både dator och telefon, stäng av telefonen och starta den igen och försök på nytt.

Nu är jag tillbaka!

Ja, jag har gjort det. Jag tog bort parkoppling, stängde ner BT på datorn och tog ur BT-pluggen ur tangentbordet. Började om från början och såg till att få kontakt. Åter igen så gick det inte att kryssa i "synkbar med iSync" eller vad det heter under BT inställningsassistent. När jag klickade igång en synkronisering så fick jag meddelandet "Program WatcherMainThread - Orsakskod; KERN-EXEC - Orsaksnummer; 3" på telefonen. Efter ett samtal med SonyEricsson så vet jag nu att det betyder att jag har försökt skicka över ett HTML-formatterat mail... Vilket jag inte gjort. Och i loggen på datorn står det att telefonen har för lite minne. Jag har 46 mb outnyttjat.

Mackan

Det där felmeddelandet får jag också på telefonen ibland men synkningen fungerar ändå. Jag har försökt att fråga SonyEricsson support men får inget vettigt svar.

Yes P910i syncar allt!!!

Min 910 har en gång synkat kalendern med iCal via iSync - sen var det stopp. Adressboken har fungerat - om än hackigt värre.
Idag gjorde Dialekt-butiken i S-tälje en uppgradering av 910 till CDA XXXXXXXX R3A04 (se systeminformationen på telefonen)
Och se allt fungerade!!!

  • Medlem
  • 2005-02-02 00:11

[QUOTE="Peter de Voto"]Min 910 har en gång synkat kalendern med iCal via iSync - sen var det stopp. Adressboken har fungerat - om än hackigt värre.
Idag gjorde Dialekt-butiken i S-tälje en uppgradering av 910 till CDA XXXXXXXX R3A04 (se systeminformationen på telefonen)
Och se allt fungerade!!![/QUOTE

Måste man formatera telefonens minne vid en uppgradering? Jag har liknande problem och tycker det är lite tröttsamt med att stänga av telefonen och försöka ett par gånger innan det fungererar. Jag är också lite nyfiken på andra p910 användares syn på Symbian. Jag är inte helt nöjd med det och fumlar fortfarande till det med snabbnummren. Varför kan man inte låsa skärmen när man pratar i telefonen? Man kan inte använda röststyrning från handsfreen varken med BT Jabra eller den som kom med telefonen. Sist men inte minst, har ni något bra OSX tema?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 12:59
Ursprungligen av JWS:

Sist men inte minst, har ni något bra OSX tema?

Har bifogat ett theme för p900 serien... vet inte hur man får in den i telefonen bara...

Ursprungligen av JWS:

[QUOTE
Måste man formatera telefonens minne vid en uppgradering? Jag har liknande problem och tycker det är lite tröttsamt med att stänga av telefonen och försöka ett par gånger innan det fungererar.

Dialekt gjorde en säkerhetskopia av min adressbok mm och satte tillbaka allt. Så jag tror nog att telefonens minne omformaterades... Men som sagt: den fungerar ypperligt nu och inget försvann!

i sync problem med P910i

Hej!

Har ett problem när jag försöker synka min P910i med entourage. Har tankat ner e2 demon från nätet, och "so far so good". Problemet som uppstår, är att den bara synkar adressboken med telefonen, vare sig anteckningar, kalender, eller uppgifter kommer med. Vet inte om det beror på någon konflikt med ical, eller den "ordinarie" mac adressboken. Adresserna som kommer upp i entorage, synkas även till adressboken, däremot synkas ingen info mellan telefonen och ical.

Någon som råkat ut för detta?

Mycket tacksam om det finns någon där ute, som kan hjälpa mig!

Ha det så bra!
/Patrik

Ps: Synkar via BT Ds.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 12:53

e2Sync kom ut med en ny version idag!!!!!!

http://www.e2sync.com/lt/an/050202.html

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 23:57

har du byggt om databasen i entourage först?

michael

Ursprungligen av Michael Malmborg:

har du byggt om databasen i entourage först?

michael

Hej Mchael!

Nej, det har jag inte, såg någonting på e2´s hemsida om detta, men fick aldrig kläm på hur man skulle göra. Kan det vara det som strular till det månne?

Hur fick du ihop det?

Ha det så bra!
Patrik

Ps: När jag lägger till telefonen i BT, kan jag inte kryssa för att den ska synka med kalender/uppgifter, är det någonting annat som ska till dessutom? Ds.

Ursprungligen av patrikw:

Ps: När jag lägger till telefonen i BT, kan jag inte kryssa för att den ska synka med kalender/uppgifter, är det någonting annat som ska till dessutom? Ds.

Om jag försöker para ihop min P800 med datorn så är oftast alternativet Adressbok utsuddat men om jag parar datorn med P800 så kan jag klicka i även Adressboken. Prova både att låta datorn leta telefonen resp låta telefonen hitta datorn. Du kan få olika resultat där.

Bevaka tråden