Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då var det gjort... Bara att vänta! (17" PB)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 18:31

Då var det gjort! Idag så beställde jag en 17" Powerbook... Killen på inLife som jag beställde den sa att jag antagligen skulle få vänta ganska länge då de inte fått en endaste leverans på tre veckor av varken 17" eller 15".

Det verkar desto lättare om man bara är ute efter 64 Mb grafikminne och den slöa hårddisken. Då kunde man till och med få en på dagen.

Jag hatar att vänta!

Du är en mycket lycklig människa. Det är ju som man säger; den som väntar på nåt gott...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 19:10

Du kan skatta dig lycklig, det är inte många som får chansen att äga en sådan vacker skapelse, som PB 17" är.

Sitter också på och funderar om jag skall köpa en 17" eller en 15". Antingen blir det nu eller i sommar.
Vad avgjorde ditt val? Varför 17"?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 22:40
Ursprungligen av sbjihp:

Vad avgjorde ditt val? Varför 17"?

Jadu, till att börja med är det här min första Mac på många år. Har haft PC sedan 1995 eller nått tror jag. Innan det så var det en Mac LS eller LC (minns inte vad de heter).

Jag jobbar mycket med photoshop och stora dokument, gillar också att ha mkt på skrivbordet. Min senaste dator är en bärbar Dell med en kanonskärm som klarar 1600x1200 och jag vet att PB17 inte riktigt klarar samma upplösning men det är i alla fall så nära man kan komma.

Jag kör med en extern 20" TFT när jag sitter på kontoret men hemma skulle det vara skönt att kunna jobba utan att behöva ha en ful skärm. Även om alla skärmar inte är fula

Tror det är därför... Varför nöja sig med det näst bästa

Mina specs va:

1.5 GHz PB 17"
1 Gb Minne
128 Mb grafikminne
80 Gb HD (5400 rpm)

/daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 22:50
Ursprungligen av gods_machine:

Mina specs va:

1.5 GHz PB 17"
1 Gb Minne
128 Mb grafikminne
80 Gb HD (5400 rpm)

/daniel

Det ser bra ut. Var köper du minnet?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 22:52
Ursprungligen av ajaxx08:

Det ser bra ut. Var köper du minnet?

Datorn är köpt på inLife och jag tror de beställer direkt från Apple store. Eventuellt tar de hem en med 512 och så sätter de in ytterligare 512 kingston minne. Jag frågade faktiskt aldrig. Men jag tror snarare på alternativ 1

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 14:52
Ursprungligen av sbjihp:

Sitter också på och funderar om jag skall köpa en 17" eller en 15". Antingen blir det nu eller i sommar.
Vad avgjorde ditt val? Varför 17"?

Det beror bara på vad datorn ska ha för ändamål.
Mer bärbar eller minde bärbar.

Men Pb 17" är ändå relativt bärbar, om man jämför med Dells betongplattor.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 15:31

Det verkar ju som jag gjort ett bra val i alla fall... Possitiv respons! Jag har faktiskt själv en fyra år gammal betongplatta från Dell. Ska bli underbart att inte behöva bära runt på den. Den kommer få bli testdator för webprojekt. Himlans knepigt att få allt att rulla bra på de olika plattformarna.

/Daniel

varför finns det inte en smiley för avundsjuka?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 22:08

Precis den konfigurationen har jag på min nyaste PB, och jag stormtrivs! Jag fick den med ett enda 1 GB-minne och köpte till en 512-modul direkt.

För att vara ärlig: 15" är mer hanterbar rent praktiskt, den får plats i en "normalstor" väska. Det gör inte 17"... Men den har en större skärm med högre upplösning, och lite mer lyxkänsla...

Jag skulle aldrig haft råd med min, men jag fick den istället för att få vanlig lön under en tvåveckorsperiod. Toppen!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-29 08:33
Ursprungligen av gods_machine:

Då var det gjort! Idag så beställde jag en 17" Powerbook... Killen på inLife som jag beställde den sa att jag antagligen skulle få vänta ganska länge då de inte fått en endaste leverans på tre veckor av varken 17" eller 15".

Det verkar desto lättare om man bara är ute efter 64 Mb grafikminne och den slöa hårddisken. Då kunde man till och med få en på dagen.

Jag hatar att vänta!

Grattis!
Du kommer att få en ny bästa kompis!

1
Bevaka tråden