Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När det ligger i papperskorgen.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-26 22:20

Som ganska ny Macanvändare undrar jag hur man gör om man slängt något i papperskorgen o. ångrar sig men inte vet var filen ursrungligen låg.Windows XP har ju en återställningsfunktion för detta men hur gör jag som OSX användare.Har jag missat något?

Hälsn. Stigove

Om det inte är en fil som har med systemet att göra (men sådana slänger du väl inte), så lägg den var du vill.

  • Medlem
  • 2005-01-26 22:45

Om du inte har hunnit göra nåt annat kan du ånga med äpple+z.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-26 23:26

Det är riktigt att är det en egenskapad fil så är det bara att lägga tillbaka den där det passar en själv.Vad jag tänkte på är om man laddar hem t.ex. ett program o. vill ta bort det o. det inte finns någon avinstallationsfil utan man får rensa själv.Det är ju inte bara programmet utan preferensfiler m.m. som skapats som man vill rensa bort.Då när man plockat bort flera filer o. ser i papperskorgen att man kanske rensat en fil fel då är det inte alltid som ångrafunktionen kan användas.
Stigove

  • Medlem
  • 2005-01-26 23:35

jag brukar söka efter de filer som hör till ett givet program när det ska avinstalleras (äpple+f) och kasta det som ska bort. Om jag ens bryr mig om alla småfilerna, De tar nästan ingen plats och de stör i allmänhet inte systemet. Det räcker med att kasta själva programmet. Ofta är det dessutom den enda fil som finns att kasta.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-26 23:47

Vart tog den underbara funktionen "lägg tillbaka" (äpple-Y) från gamla MacOS vägen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-26 23:52
Ursprungligen av rhesus:

Vart tog den underbara funktionen "lägg tillbaka" (äpple-Y) från gamla MacOS vägen?

Har länge undrat när (om) den funktionen kommer tillbaks.. Vi fick ju spring-loaded folders i Jaggan.
Apple! Snälla! COME TO YOUR SENSES! Ge oss CMD-Y åter!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-27 00:48

Vekar vara en bra ide i väntan på "lägg tillbaka" äpplefunktionen att söka på programnamnet o. bara slänga programmet o. de filer som man är bombsäker på.Hellre fria än fälla!

Stigove

1
Bevaka tråden