Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Video Search ger dig Mac mini filmer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google har utvecklat ett nytt söksystem för videofilmer - tanken är att man ska kunna hitta nyheter, videosnuttar och filmer genom Googles utmärkta sökmotor.

Ett snabbt exempel är en snabb sökning efter "Mac mini" som ger följande resultat:
http://video.google.com/videosearch?q=mac+mini

Bara så ingen väntar sig att hitta alla möjlig videosnuttar från nätet: I detta fall är video = TV. Dvs man söker på aktuella tv-program som de har transkript och skärmdumpar från. Aktuella amerikanska tv-program alltså.

Det absolut mest intressanta är att det står "Video is currently not available." när man plockar upp en sökträff. Det antyder att de i framtiden kommer att kunna visa klipp i videoformat (förutsatt att det fixar sig med rättigheter och sånt).

Fortfarande en ganska så risig sök-funktion. Och alldeles förskräkligt mycket fox!

Den suger riktigt mycket. Varför är Google så dåliga på utveckla nya tjänster helt plötsligt? Upptagna med att räkna pengar? Yahoo och MSN är på gång och har dessutom högre kvalité på trafiken.

Är det så illa verkligen? Jag tycker detta är rätt innovativt faktiskt. Fox kan man ju slippa, men det har ju inte med sökmotorn att göra. Principen att kunna söka bland aktuella tv-program är rätt fräck. Tänk den dagen man kan söka på allt som sagts i de svenska tv-kanalerna.

Jag tänker en inverterad talsyntes som analyserar det som sägs och sedan gör ett transskript utifrån det. How about that?

Ursprungligen av elimar:

Yahoos tjänst är i nuläget intressantare då denna hittar filmer som går att se på.

Yahoo söker ju bara igenom webben. blinx.tv och nu google söker igenom tv.

Apropos, dessa videoströmmar är roliga några sekunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 19:11
Ursprungligen av martenbjork:

Jag tänker en inverterad talsyntes som analyserar det som sägs och sedan gör ett transskript utifrån det. How about that?

Det vore coolt om man kunde diktera in på en iPod, ta över ljudfilen till Macen få den transkriberad till text. Den det skulle bli en massa "ööömmm", "mmmm", "åkej" och "jaha" att redigera bort.

Ursprungligen av Mondo:

Det vore coolt om man kunde diktera in på en iPod, ta över ljudfilen till Macen få den transkriberad till text. Den det skulle bli en massa "ööömmm", "mmmm", "åkej" och "jaha" att redigera bort.

men tänk om man hade värsta analyseraren som kännde på vibrationerna i rösten om man visste vad man skulle säga eller inte.....ähfresten....glöm det

blinx.tv gillade vi. inte för att jag någonsin kommer ha särskillt stor användning för det så är det ju ändå fräsigt gjort och en bra tjänst.

1
Bevaka tråden