Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset till powerbook. (Skype/iChat)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa mig ett headset till powerbooken... Men vilket ska man ha? Är alla USB- alt. BT-headset kompatibla med OS X utan drivisar etc.?

Trådlöst är ju alltid trevligt. Kan ni tipsa om ett bra men billigt headset?

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-26 18:15

Tyvärr =/

Det var en diskussion om BT-headsets här för någon vecka sen. Jag kollade igenom de som nämndes men inget verkade så himla fint. HP's var dock ganska OK, men overall vette fan.

Jag tror på lite dyrare/bättre pluppar man sticker i öronen istället

Jag köpte ett USB-headset av märket Plantronics på Siba häromdagen. Funkar utmärkt så här långt. Dessutom fick man 120 fria minuter på Skype, värde bara 2 euro men i alla fall ... (Skype-erbjudandet gäller till och med mars månad.)

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-26 21:05

Jag vill ha ett headset med sköna och bra gaminglurar.

Jag skulle gärna vilja ha en recension på Logitech Premium Stereo USB 30. Det ser okej ut på bild, men jag har inte haft möjlighet att känna på det någonstans.

Någon som vet om man kan få tex JABRA's BT200 headset, det som är till mobiltelefoner att fungera med OS X? Det stödjer ju Bluetooth 1.1 så ett litet hopp kanske finns. Någon som testat?

Ursprungligen av mrsandin:

Någon som vet om man kan få tex JABRA's BT200 headset, det som är till mobiltelefoner att fungera med OS X? Det stödjer ju Bluetooth 1.1 så ett litet hopp kanske finns. Någon som testat?

Efter att ha uppdaterat firmware i iBookens inbyggda bluetoothmodul fungerar det alldeles utmärkt för mig.

Ursprungligen av Kristofer:

Efter att ha uppdaterat firmware i iBookens inbyggda bluetoothmodul fungerar det alldeles utmärkt för mig.

Har du testat skype i kombination med BT200? Funderar på att skaffa den både för telefonen (P900) och till Powerbooken

Ursprungligen av mrsandin:

Har du testat skype i kombination med BT200? Funderar på att skaffa den både för telefonen (P900) och till Powerbooken

Har inte testat med just skype faktiskt, men jag kan kolla hur det är när jag kommer hem.

logitec headset

Ursprungligen av hugin:

Jag vill ha ett headset med sköna och bra gaminglurar.

Jag skulle gärna vilja ha en recension på Logitech Premium Stereo USB 30. Det ser okej ut på bild, men jag har inte haft möjlighet att känna på det någonstans.

Fungerar väldigt bra. Lätta - litet plastiga - bra ljud både in och ut. Ingen höjdarlur för lyssning direkt men helt OK för Skype. Rekommenderas.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-02-21 19:33

Kan man ha vilket headset som helst till PB. Jag köpte ett par lurar på Clas Olsson idag men får det inte att fungera. Jag får ljud i luren men micen vill inte funka. Kan det vara något med pluggarna eller inpedansen?

Var det ett USB headset? Annars fungerar det inte... Powerbook har hörlursutgång och line-in, inte micingång. Därför fungerar inte micen. Line-in är tänkt för att koppla in en extern ljudkälla med linjesignal.

Du måste använda dig av ett USB headset eller ett Bluetooth headset föl att det ska fungera.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-02-21 19:48

Jaha. Det blir till att traska tillbaka till Clas Olsson med headsetet. Det får bli ett BT headset, hoppas att det funkar med Skype.

Ursprungligen av onnyt:

Jaha. Det blir till att traska tillbaka till Clas Olsson med headsetet. Det får bli ett BT headset, hoppas att det funkar med Skype.

BT headset fungerar fint med Skype, däremot var jag missnöjd med det jag köpte.
Jag köpte ett JABRA BT-200 och det fungerade inge bra tyckte jag. Ljudkvaliteten var under all kritik, var för mycket störningar i ljudet. Både med Skype och när jag använde det med mobilen.
Så jag returnerade detta headset och tänker nu testa SonyEricssons egna BT headset som även det ska fungera bra med macen och skype.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 22:00

Jag har ett Sony Ericsson HBH-300 BT headset som fungerar utmärkt med både Skype på min iBook G4 och med min K700 givetvis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-22 00:21

Jag kör ett Jabra BT250 både till Skype och till z1010an å det fungerar prima. Har dock inte fått vibratorn i HFet att rocka med Skype ;). Kör på en PB 15"are...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-22 09:39

fan vad läckert.. aldrig tänkt på att det skulle funka..!
jag har två bt-hf undrar om jag kan köra stereo då?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-02-22 22:16

Jag köpte ett BT headset från Vivanco. Jag får det varken att funka med mobilen eller datorn. Hur gör man?

1
Bevaka tråden