Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för mig!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 15:06

Hallojsan i mac-skogen!
Kul att se en så levande och diversifierad (fint ord) community här på 99mac!
Eftersom detta är mitt första inlägg skall jag kanse kort beskriva min datorhistorik.
Det hela började med en MikroprofessorII (någon annan som ägnat långa timmar med "panic"?), sedan en C-128 sedan en ganska lång period med Amiga (500&1200). Satt bland annat och plitade ned samtliga Bach koraler ur johannes-passionen på aegis sonix... att det lät vackert säger väl mer om Bach än om Sonix...
Någon som har ett bra tipps på ett bra notediterings program till macen?
Sedan kom PC tiden, jag har även använt Macen innom den grafiska branchen, men inte särskilt länge och det var ett tag sedan nu. Pc'n har varit bra på spel och att driva mig till vansinne, som gammalt amiga freak har jag älskat att hata windows. Att switcha till mac har jag funderat på tidigare, men det har liksom vairt för dyrt, komplicerat (har jag intalat mig själv) och har inte direkt haft kompisar att luta mig mot när de oundvikliga "hur sjutton gör jag det här på min nya fina burk?" kommer. Nu blir det dock en mac snart, funderar på vilken bara, vill ha en bärbar men eftersom jag egentligen inte behöver en så blir det nog en mini.
Men jag funderar på lite grejor med minin som kanske skulle besvaras i mini forumet, men jag skriver dem här iallafall.
Funderar på att vänta till tiger kommer med dvs. kanske i juni, men grafikkortet är kanske lite klent för att njuta av allt ögongodis(rätt viktigt ändå) i tiger, kanske blir bättre grafikkort(mer minne) i nästa revision av mini? Sedan har jag en fungerande PC 1,8GHz Celeron 512Mbram, som jag inte upplever som slö. Kan jag ha nytta av den som server eller borde jag (som jag länge längtat efter) hiva skiten?
Läste recension igår där 512Mb ram beskrevs som en "sweetspot" för osX, blir det inte en märkbar förbättring om man sätter in http://www.priskrig.com/product.php?product=118 ?
Ok, får väl oxå passa på att tacka för underhålande läsning de senaste tre veckorna, jag kan säga att jag har funderat på att köpa alla modellerna i mac-serien utom e-mac under dessa tre veckor...

Välkommen!

Ursprungligen av Relayer:

Någon som har ett bra tipps på ett bra notediterings program till macen?

Sibelius har jag använt en gång i tiden. Finns för Mac OSX.

http://www.sibelius.com/products/sibelius/

http://www.finalemusic.com/

Finale funkar bra - inte lika komplext som Sibelius..

japp, Finale funkar bra det också, har inte använt det på ett bra tag bara...

...men med så ful hemsida skulle Jag knappast köpa det idag

  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 19:19

Tack för musikaliska tipps! Något fungerande OCR program för noter?

1
Bevaka tråden