Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Troligen dumma frågor om AirPort Express-basstation

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 22:01

Är i akut behov av en nåt som liknar en "rese-router" - nåt litet som jag snabbt kan plugga in för att få upp min PB på nätet när jag befinner mig på annan ort. Min fråga är om jag t ex befinner mig på ett ställe där det finns en telia adsl uppkoppling, kan jag då enkelt plugga i och ur adsl-modemet i en "AirPort Express-basstation med AirTunes" och få en tillfällig trådlös uppkoppling för typ 2-3 macar och en pc? Telia har ju såvitt jag vet bara ett ip - funkar APE som router/switch? Har aldrig testat apples trådlöshet tidigare... Nån som vet? Please?

PS. Ni som har en AirPort Express-basstation med AirTunes är ni nöjda? Nåt som är mindre bra?

Senast redigerat 2005-01-25 23:57
  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 09:38

Det ör just så som Apple har marknadsfört sin Express - det ska funka så. Använder dock min än så länge endast för att slippa dra TP-kabel över lägenheten och för Airtunes, såklart!

Airport Express kan användas som router (tror att det är 32 samtidiga anslutningar enl spec)

  • Medlem
  • 2005-01-26 23:08

Hemma hos mig kör vi två datorer på en APE och det funkar utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-02 14:14

Tack!

1
Bevaka tråden