Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knarrande ibook + batteri, skärm...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har vad jag anser kvalitets missar på minnya ibook 12". var inne på min lokala appleaffä'r. Macoteket i Linköping Och deras ibook 12" var inte alls som min. Känns som det saknas skruvar i min, eller att dom inte äråtdragna riktigt. datorn känns glapp på vänster sidan, och den KNARRAR som likt förbannat !!! O sen ligger batteriet inte riktigt imot. Så det blir enskarv, inte mycket men tillräckligt för jag ska störa mig på det, den tredje missen är skärmen; den benvita ramen ligger på ett ställe någon milimeter utanför, syns rejält i mina ögon. Skulle gärna vilja få detta åtgärdat om det går. HJur ska jag gå tillväga, jag gör vad somhelst (utan något personligt tekniskt ingrepp) för att slippa skicka datorn... Kan man lämna in det till grabbarna på macoteket i Linköping så kanske dom kan fixa det? Kan fixa fler foton om ni vill se.

ursäkta för dom stora bilderna.

Senast redigerat 2005-01-26 00:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 00:57

Min batteri lucka och alla mina kompisar som har en ny ibook, typ 3 st, har samma problem med den som du. Jag tror tillochmed att en av dom snackade med apple om det och fick till svar att så länge den funkade så var det inget dom gjorde nåt åt.

Sen snälla, editera dina bilder och skär ner dom, dom overflowar kantmarginal så att både bilden och texten trycks ut och jag kan inte läsa den.

/Simma lugnt, micke

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 01:01

så där ser de flesta ut, min med. bryr mig inte.

Eftersom jag har liknande fenomen med min iBook (men jag stör mig inte nämnvärt) så tror jag det nog ligger inom Apple's kvalitetsnorm när det gäller de synliga skavankerna på just iBook.

Det går nog att justera på något sätt men eftersom mycket är plast så kan det dels bli deformerat mer eller mindre permanent om det ligger under tryck. Knarret kan nog minskas genom att skruvarna justeras på vänster sida, alternativt att den måste öppnas och att något behöver läggas mellan. Batteriet är svårare då fjädrarna som trycket ut batteriet är boven. Då måste man ordna med ett mer ökat tryck med låsanordningen, vilket inte helt lätt. Skärmen vet jag inte hur den är monterad, men det sitter ju skruvar i sidorna. Om dessa kan justera skärmens position i iBook-skalet, vad vet jag. Men jag skulle inte våga prova om inte någon annan har gjort det tidigare.

ibooken version G3/500 Hz var/är bättre i mina ögon. Den nuvarande iBooken är dock långt bättre än Apple's riktiga bottennapp PB5300cs (eller nåt liknande). Må dess delar vila i frid.

Men domi affären knarrade ju inte.. bläää

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-26 06:51
Ursprungligen av blodsugare:

Men domi affären knarrade ju inte.. bläää

Du har väl haft otur helt enkelt och fått ett halv-måndagsexemplar. Min iBook 12" är som dom i butiken, inget glapp någonstans o inget knarr.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 09:03

Min batterilucka ser likadan ut ...

... osså knarrar det lite när jag trycker med vänster handled. Gulligt ...

Den iBook G3/500 jag har knarrar inget, skärmen är perfekt runt om, styrplatta och knapp känns mer solid, tangentbordet känns bättre, batteriet sitter jämnt med datorn.

Så är det; i princip borde man kunna justera datorn på något sätt då själva grundstommen är mycket lik.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-26 11:17

"det är insidan som räknas" eller är du utseendefixerad :rolleyes:

1
Bevaka tråden