Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering Powerbook?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja hur länge tror in att det dröjer innan det kommer en uppgradering på Powerbooken? Nu blev det väl inget?

Tycker det är konstigt, den börjar kännas väldigt trött den som finns nu....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 00:55

Gissar på att den kommer till sommaren. Därmed har man den i handen i Augusti. Orkar själv inte vänta så pass länge.

var det inte en liten speed bump iallafall om jag inte misstog mig?

Nej, det rytades att en liten speedbump skulle offentliggöras på MWSF, men det blev inget.
Om denna speedbump inte kommer inom de närmsta veckorna är min gissning att det kommer nya PowerBooks när den nya G4:an, MPC7448 (200MHz bus, 1MB cache, strömsnål, >1,5GHz) är redo för leverans.

I juni-keynoten med andra ord...

Ursprungligen av David Molarin:

I juni-keynoten med andra ord...

Förhoppningsvis tidigare

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-13 15:20
Ursprungligen av ptolemy:

Förhoppningsvis tidigare

Beställde just en PB 17" till en kollega. Apple uppgav 10 dagars byggtid vilket KAN tyda på en snar förändring.......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 12:32

Läste just detta på ThinkSecret.com:

"PowerBook G4 Update - Some readers commented that with all the bigger announcements, it seemed unlikely that Apple would use its center stage to introduced marginally faster PowerBooks (while everyone in the audience would likely be disappointed by the lack of a G5).

We're confident of our specifications as far as the updated PowerBook G4 models go, and expect that Apple will quietly roll these out on a Tuesday morning some time in the next month."

Men man vet ju aldrig hur pass pålitligt detta rykte kan vara.

Senast redigerat 2005-01-13 13:03
  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 15:32

Jag tänkte beställa en 15" PB Combo på macoteket i går, men Dem har ingen kvar och kan inte ge något konkret leveransdatum ( en vit plupp). 5-15 dagar, troligtvis 5 dagar står det. Det är ju märkligt att dem inte kan berätta något. jag mailade dem och frågade , men har inte fått något svar än. mailade i går morse det brukar gå fort att få svar därifrån annars (högst 12h)

Jag tror det kommer en liten hastighetsökning nästa tisdag... (hoppas ialla fall...)

Jag noterade just på Applestore att PB 15" och 17" BTO idag listar Skickas vanligen: 9 - 11 dagar

Igår stod där 3 dagar. Nu vet jag mycket väl att det inte behöver betyda ett dugg, 12" BTO är fortf 3 dagar och i USA är alla modeller 1-3 dagar vid BTO. Standardkonfig är inom 24"....

Men eftersom jag vill att nåt ska hända måste jag hålla hoppet uppe med såna här små tecken.

I dag har jag köpt en PowerBook 12" så räkna med massiva uppgraderingar på tisdag.

Amerikaska siter....

.... dillar något om en snar förändring. Inte senare än april....

Tänk om de skulle göra Powerbookarna i samma material som Ipod mini...Tänk en PB i guld! Eller rosa!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 09:21
Ursprungligen av Jerry Boman:

Tänk om de skulle göra Powerbookarna i samma material som Ipod mini...Tänk en PB i guld! Eller rosa!

Tack men NEJ tack.

Ursprungligen av Jerry Boman:

.... dillar något om en snar förändring. Inte senare än april....

Tänk om de skulle göra Powerbookarna i samma material som Ipod mini...Tänk en PB i guld! Eller rosa!

ähh det är ju samma material, alu i båda. Du kan ju eloxera själv

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 13:35

jag var precis inne på applestore och kollade lite, och nu är skeppas vanligen inom 9-11 dagar utbytt mot 5 dagar. jag tror det blir en uppdaterad pb i morgon, finns inte mycket annat att välja på. Då skall det beställas... !!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-24 22:15

Personligen tycker jag att en prisjustering nedåt på powerbooken skulle sitta fint. I.o.m. att ibooken sjönk i pris för ett tag sedan har jag hamstrat kulorna i ett idogt väntande just på denna justering.
Någon som har en idé om att detta kommer att ske eller ej?

/Glenn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 22:36
Ursprungligen av nelge:

Personligen tycker jag att en prisjustering nedåt på powerbooken skulle sitta fint. I.o.m. att ibooken sjönk i pris för ett tag sedan har jag hamstrat kulorna i ett idogt väntande just på denna justering.
Någon som har en idé om att detta kommer att ske eller ej?

/Glenn

Föga troligt.

Ursprungligen av ajaxx08:

Föga troligt.

Nja, lite troligt är det väl? Det har ju ändå florerat rykten om priserna sänks till $1399 för 12", $2299 för 15" och $2599 för 17".
Med tanke på att det är en så mesig uppdatering så är det väl ganska rimligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 18:09
Ursprungligen av ptolemy:

Nja, lite troligt är det väl? Det har ju ändå florerat rykten om priserna sänks till $1399 för 12", $2299 för 15" och $2599 för 17".
Med tanke på att det är en så mesig uppdatering så är det väl ganska rimligt?

Källa?

Ursprungligen av ajaxx08:

Källa?

Think Secret dagarna innan keynoten..

Ursprungligen av ajaxx08:

Källa?

http://www.macrumors.com/pages/2004/12/20041209142551.shtml

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 23:23

Beställde en powerbook 12" idag så nu är det inte långt kvar för mig...

Tagit första steget in i tunneln

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 16:37
Ursprungligen av Shinzon:

Beställde en powerbook 12" idag så nu är det inte långt kvar för mig...

Tagit första steget in i tunneln

Grattis!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 16:36

Jaså! Då är det bara att hoppas på detta rykte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-27 23:46

Hm riktigt vettiga priser, lite mecenatrabatt på det så...
Men som sagt, man får hoppas att ryktet stämmer.

1
Bevaka tråden