Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alfons en missnöjd switcher

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-25 11:23

Hej!

D.Alfons heter jag och har tidigare på avstånd (över bollmans axel) tittat förundrat på alla inlägg om Macar och dess förträfflighet som många av er har gjort. Jag köpte då inte hela idén om Mac utan var en nöjd PC ägare (är även det fortfarande). Men då jag nu jobbar 60% som IT-tekniker på en institution inom en av landets största och äldsta universitet som har en heterogen datormiljö har jag alltmer fått upp ögonen för Mac. Min nyvunna förtjusning gick så långt att jag nu vid lanseringen av nya I-mac inhandlade en fullmatat I-mac 20". Efter två(!) månaders väntan kom skönheten hem. Installationen gick fint, luktar lite väl mycket plast bara, och fortsätter sedan att med att tanka över uppdateringar från en i-book via airport, sweet. Slötittar lite på tv då jag hör en högt susande, det lät som en damsugare och det visade sig komma från min nya fina I-mac!!! Fläktarna gick på full ös och finder ville inte vara med och leka. Datorn dog där och då, två timmar levde den ack så vackra tingesten. Efter några hopplösa försök med SMU-reset återbördades den nu jäkligt tunga och hopplösa saken (den var ju så lätt förra gången då jag bar hem den) till leverantören. Okej, det var tre veckor sedan och igår fick jag ett mail att den var klar och att jag kunde hämta den igen. Jag har nu förhoppningar att jag får skriva mina kommande uppsatser på den och att jag snart kommer att vara en mycket glad och lycklig switcher.

väl mött på forumet!

mvh

D.Alfons ännu så länge en missnöjd switcher

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-25 11:54

Du fick en dålig start. Det kan bara bli bättre! Välkommen hit (nöjd eller missnöjd)!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 12:07

Snacka om PowerUser - köra slut på en ny burk på två timmar, utan at tens göra något

Hoppas det går bättre denna gången...

(...och glöm inte göra offentlig avbön från "missnöjd switcher", om du blir nöjd )

Tråkig historia, med både lång leveranstid och defekt maskin. Jag har tagit för vana att köpa modeller som har omedelbar leverans, så slipper jag vänta i alla fall. Det må vara förra generationens modell jag köper, men de tenderar att finnas på hyllan och vara ganska billiga.

Hoppas du får en alldeles utmärkt och fungerande maskin tillbaka.

  • Medlem
  • 2005-01-25 14:45

Leveranstiderna, och reparationstiderna är riktigt dåliga. Enda trösten är att det inte är bättre om man köper en PC, bil eller ett nytt kök. Samhällsproblem för oss lönnfeta nordbor.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-01-25 21:26

Dagens i-landsproblem
Nåja, jag har bankat in tillräckligt mycket vett i "pöjjken" att han skaffade en mac tillslut. Jag fick låna honom en iBook (som han fortfarande har) under 1 års tid innan han fattade vinken
Rätt vettlöst faktiskt att han ska lyckas få en defekt burk. Jag har installerat hundratals maccar genom åren och detta är den första som dött så snabbt. Sammanlagt har jag väl sett 2 döda globe-macs, men det har varit efter ett års hårt användade.
Nåja, kom igen nu Alfons, nu får du bara se till att skaffa bredband hemma. Med en sån monsterburk kan du ju inte sitta på modem längre!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 21:33

Bollman skulle även informerat om Apple's usla QC...(Mac-fans glömmer lätt såna petitesser )

1
Bevaka tråden