Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej och leverans.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 15:42

Hej alla 99mac:are!

Tänkte bara säga hej!
Jag är ny på 99mac och (snart) ägare till en iBook G4.

När jag nu ändå skriver tänkte jag kolla om någon vet ungefär hur lång tid det tar att få sin mac.
Jag fick mitt "leveransmeddelande" 17:e januari, d.v.s. sex arbetsdagar sedan men det sysns fortfarande ingenting i leveransstatusen. Är väl inte så orolig än men man vill ju ha sin maskin.
Hur lång tid tog det innan ni fick era datorer?

//Alex

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-01-25 20:18

Tjenare,

Jag beställde min iBook den 16:e Januari och den skulle levererats idag. ( Enligt TNT:s försändelsespårning var det ingen hemma vid leveransförsök, trots att jag var hemma halva dagen, bör dom inte ringa? )

Du kan kolla vart ditt paket befinner sig här. Du kommer antagligen att se status på Apples sida när TNT tar över paketet (vilket jag tror sker i Luxemburg). Men man tycker nog att ditt paket borde ha kommit så långt vid det här laget.

- johannes

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-01-25 22:53

Välkomna killar! Den där webtracker kan nog fungera lite si å så ibland. Jag beställde en iPod för ett tag sedan och då fick jag medelande från TNT att den var i Holland en dag efter att Apple informerat mig om att den passerat tullen på Landvetter. Vänta är inte roligt;)

aljoh! Kul med en ny Macägare i Mark, vi bor ju nästgårds:)

/c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 15:28

Äntligen!

Lycka!
Fick min iBook idag!
TNT ringde faktiskt i förmiddags och sa att de skulle komma mellan 14 och 17.
13.50 kom budet men hade då bara med sig en (min flickvän har också beställt en apple) dator så han åkte igen men för 30 minuter sedan kom han tillbaka med båda!
Det blir en sen kväll i kväll misstänker jag.

Det verkar som TNT:s tracking funkar hyfsat fast den laggar en timme eller så men apples beställningsstatussida tycker jag inte har varit så informativ.
Däremot har jag blivit väldigt proffsigt bemött när jag ringt apple.

På det hela taget är jag nöjd, trots att jag nog tycker att det kunde gått lite fortare.
Men, men... Man har ju hört skräckhistorierna så man ska väl vara nöjd antar jag.

//Alex

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-27 15:46

Välkommen !
Att få min iBook tog 9dagar från beställning tills jag hade datorn i min ägo:)

1
Bevaka tråden