Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Holland adjö

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppsnappat på MacBidouille: Apple has informed us that as of now, certified apple repaire centers won't be able to send the defective units to the Center in Netherlands. It has not been specified whether the Netherlands Center will be closed down. Below is the official communiqué.

"20 DEC 2004

Apple Refers Portable Computer and Display Repairs in Europe to AASPs, SSCs Applies to Europe

In an effort to take better advantage of the expertise available in the Appleservice channel and to further improve customer satisfaction, on Tuesday, December 21, Apple will instruct customers in Europe to contact local Apple Authorized Service Providers and Self-Servicing Customers for all repairs of portable computers and displays. Please provide these customers with the same quality service you provide all customers who seek repair through your service location.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-25 12:46

Nu är det inte ryckte längre.
Holland är borta nu!
Nu är vi tillbaka till det som var förut med serviceställena runt i Sverige.
Det blir flera ökad serviceteknikerna här, mycket bra tycker jag.
Kunderna behöver närhet till teknikerna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-25 13:25

Men hämtar dom lokala serviceställena upp datorer hemma?
Tänker mest på att alla inte bor i närheten av ett serviceställe och då kan det ju bli lite krångligare om man måste ta sig till "närmaste serviceställe".
Men visst är det bra att man kan få problemen fixade i sverige, borde ju gå lite snabbare då också. Och jobb behövs alltid.

  • Medlem
  • 2005-01-25 22:24

Själv jublar jag över detta och tackar min lyckliga stjärna att jag inte skickade in min dator till Apple innan jul.

Nu ska den in på service imorgon hos den lokale fixaren, och det är lite skillnad på "kom in klockan 10 så ska vi laga den då" och som Apple sa till mej innan jul: "vi hämtar den inom 48 timmar och sen kan det ta några veckor innan den är tillbaka, jag kan inte lova något". Speciellt som jag har all jobb på den och har svårt att vara utan den ens en förmiddag...

Det känns bra, inte bara att ha många service-ställen i Sverige utan även att Återförsäljarna får mer förtroende från och (antagligen) knyts närmare Apple.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 23:45

Jag är lite oroad över detta... Har skickat två iBooks och en PB till Holland. Sist jag skickade Powerbooken tog det två dagar. Det var inte illa pinkat med frakt och allt. Men iBooken tog nog en vecka.

Men ve och fasa att lämna in min kära PB till Macademic som är ensamna om macservice i Uppsala. Aldrig i livet! Till dem lämnade jag en CRT-skärm en gång. Skulle få en pisuppgift innan de gjorde något. Efter FEM MÅNADER ringer det en kille och säger att de har en container inne och rensar ur gamla saker som blivit stående. Han undrar om han ska kasta min bildskärm eller om jag ville ha den lagad "vilket nog skulle bli ganska dyrt". Jo, det är faktiskt sant!
I Holland vissde de i alla fall vad de gjorde i alla fall.

Jag lämnade in en iBook för garantiservice (byte av grafikkort) och det gick både snabbt och smidigt. Dom fixade nytt operativsystem och satte tillbaka "plupparna" på undersidan som ramlat bort för länge sedan.

Servicen gjordes i Holland och skickades dit via en lokal återförsäljare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 00:35

Här kan ni hitta det service stället som är närmast just er!..

//tobias

1
Bevaka tråden