Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ut 2004 utan dvd check

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 15:13

Jag spelar Unreal Tournament 2004 väldigt ofta och äger en laglig kopia av spelet. Mitt "problem" är att det är väldigt jobbigt att stoppa in dvd:n så fort man ska spela. Pc versionen går att köra utan cd (lagligt) men macsoft verkar inte vara lika snälla... Vet någon om det finns något som kan ta bort dvd checken? Det skulle också förenkla mitt lan spelande...

lol!.....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 18:15
Ursprungligen av Matador2003:

lol!.....

Och det menas med...

Ursprungligen av Rayden:

Jag spelar Unreal Tournament 2004 väldigt ofta och äger en laglig kopia av spelet. Mitt "problem" är att det är väldigt jobbigt att stoppa in dvd:n så fort man ska spela. Pc versionen går att köra utan cd (lagligt) men macsoft verkar inte vara lika snälla... Vet någon om det finns något som kan ta bort dvd checken? Det skulle också förenkla mitt lan spelande...

Vet att det förekommer vissa kopior för vissa spel på nätet som tar bort checken men om det finns till ditt spel vet jag inte och vet inte var man kan få tag på dom. Ett alternativ som ibland funkar är att göra en skivavbildning av skivan, det funkar ibland. Om den ändå frågar efter skivan så öppnar du först skivavbildningen när programmet frågar efter den. Jag använder denna metod för att slippa krångla med cd-skivorna och funkar för dom på nästan alla spel jag har men inte på alla.

Det har ialla fall funkat på gamla spel men kanske inte funkar på nyare spel pga piratkopieringen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 19:45

Tyvärr har jag redan testat det och det funkade inge' vidare tyvärr...

detta är sällan en bra idé då vissa spelföretag gillar att stänga av cd keys som har krackade versioner av startfilerna. Om detta gäller även UT2004 ska jag inte uttala mig om men mitt tips är att du använder dig av skivan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 21:37

Det jag mer letar efter är tex någon smärre ändring i filerna eller kanske en dmg som funkar... För att egentligen frågar är för att jag minns att det gick att stänga av cd checken i de gamla ut spelen genom att ändra cd check=Cdrom eller något likande

Jag har löst det på det här sättet:
Gör en kopia av det via toast 6 och mounta den ifrån det programmet. Voilá så kan du spela utan dvd.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-31 19:59

yay! måste nu bara skaffa toast...

1
Bevaka tråden