Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsrouter?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 16:56

Snabb fråga:
"NetGear Bredbandsrouter RP614" eller "DLink DI-604 Bredbandsrouter"?

Vilken är enklast att konfigurera för en nybörjare?
Och hur gör jag sedan för att konfigurera MacOS X och Windoze för dessa?

Giv gärna tips på andra enkla alternativ för att dela sitt ADSL mellan en Mac och en PC.

[ 01 Oktober 2002, 17:04: Meddelandet ändrat av: Netzach ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-01 16:58

Båda är enkla...

tycker dock att Netgear gör bättre prylar!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-01 17:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Båda är enkla...

tycker dock att Netgear gör bättre prylar!

Visst är Netgear trevliga med metallskal och allt, men titta inuti Netgears bredbandsprylar så får du en överraskning.
Det är en D-Link!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 17:10

Så NetGear är nästan bara D-Link med snyggare schassin?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-01 17:11

har också en känsla av att det är bättre kvalité i Netgear´s grejor men det är subjektivt tyckande.

Alltså konfigurera PC/Mac blir som en normal nätanslutning över Ethernet, inga konstigheter. Lätt som en plätt med både en PC och en Mac. Bägge datorerna hängs på via Ethernet och delar då automatiskt på inkommande ADSL. Själv har jag alltid två macar som delar på anslutningen och ibland även en bärbar PC och det funkar hur bra som helst.

Men...varför inte köpa en Netgear FR114WGE istället. Då får du ju förutom samma switchkapacitet även en "riktig" brandvägg med stateful inspection och dessutom trådlöst stöd. Den kostar väl bara en sisådär 400 pistoler mer...

Skulle jag köpa en sån här pryl idag skulle jag definitivt inhandla en stycke FR114WGE.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 20:57

Jag har en D-Link DI-804. Fungerar perfekt, inga problem alls.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2002-10-01 22:06

Kör netgear RP114, funkar bra ...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Netzach:
Snabb fråga:
"NetGear Bredbandsrouter RP614" eller "DLink DI-604 Bredbandsrouter"?

Vilken är enklast att konfigurera för en nybörjare?
Och hur gör jag sedan för att konfigurera MacOS X och Windoze för dessa?

Giv gärna tips på andra enkla alternativ för att dela sitt ADSL mellan en Mac och en PC.

Hej, jag köpte en DI-604 och var igång med den på nolltid (Telenordia ADSL). Fördelen med DI604 jfr 804 är priset samt att 604an kan uppgraderas från en Mac. 804 kräver enligt uppgift att man kör en Windows applikation för att uppgradera den...

/Micke

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Harry Våffla:
Men...varför inte köpa en Netgear FR114WGE istället. Då får du ju förutom samma switchkapacitet även en "riktig" brandvägg med stateful inspection och dessutom trådlöst stöd. Den kostar väl bara en sisådär 400 pistoler mer...

FR114WGE har även 10/100 Mbps på WAN-porten vilket gör att den inte blir en flaskhals om man sitter på 100 Mbps-nät.

(Med trådlöst stöd menas att man kan stoppa i ett WLAN-kort i den för att få trådlöst nät.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-02 13:41

Flyttar till allmänt

1
Bevaka tråden