Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boota Blå/Vit G3:a via Firewire. -Ny firmware?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet nån om det finns någon Firmware-uppdatering som möjliggör bootning via extern Firewire-disk av en Blå/Vit G3:a?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-25 08:32

Nej, du kan inte boota från FW-disk på G3:or. Oavsett firmware.

Hur är det med ett separat Firewire-kort i en PCI-plats? Behöver ALLA sådana kort stöd från systemtillägg som behöver matas in under uppstart? Tänk om det fanns ett kort som klarar sig utan systemtillägg, som alltså gick att boota ifrån...

Ursprungligen av Danne V:

Nej, du kan inte boota från FW-disk på G3:or. Oavsett firmware.

Vet du, Danne V (eller någon annan) hur det är med en iBook G3 (versionen heter 2.2, tror jag, och är på 800MHz)? Skulle den kunna gå att boota från en FireWire-disk?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-25 16:14

Vad urboota dumt!

Ursprungligen av Macus:

Vad urboota dumt!

Nu vet jag ju inte om du skämtar eller är allvarlig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-31 08:22
Ursprungligen av Creops:

Jag menar om iBooken går att boota från en extern FireWire-disk, inte om iBooken kan användas som disk i Target disk mode.
Tack för länken i alla fall!!! Kanske klarar samma datorer som kan användas i FireWire target disk mode även att boota från externa FireWire-enheter.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-01 09:15
Ursprungligen av Komponist-Kalle:

Jag menar om iBooken går att boota från en extern FireWire-disk, inte om iBooken kan användas som disk i Target disk mode.
Tack för länken i alla fall!!! Kanske klarar samma datorer som kan användas i FireWire target disk mode även att boota från externa FireWire-enheter.

Ledsen för det där, var lite trött när jag gjorde sökningen och mitt under mitt letande fick jag för mej att det var det du letade efter. Hade bara någon timme tidigare själv diskuterat om det.

Men jag har för mej att det är som du säger, TargetMode och FWboot är sammankopplade.
Men om någon vet bättre så posta gärna.

1
Bevaka tråden