Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[99 Hosting]Cod

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Varberg
  • 2005-01-25 08:39

jag kan gjärna hosta en retail server fast ja inte ens har CoD 1Mbit BBB ..

Du skulle alltså kunna tänka dig lägga upp en server för CoD fast du inte har spelet? Hur är det möjligt då? Det vore trevligt med en 99mac..

  • Avstängd
  • Varberg
  • 2005-01-25 13:58

får la se om ja köper d så .. när jag får Mac Mini I början av mars beställer den om 25dagar fyller då

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 14:52

Jag har faktiskt också tänkt att lägga upp lite servrar när jag får lite snabbare bredband (Har just nu bara ovanligt snabbt 0.5 mbit)... Vet dock inte vilka spel det kommer att bli...

  • Avstängd
  • Varberg
  • 2005-01-25 15:19

1Mbit = no lagging + mac mini

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 15:50

Då kommer nog 8 mbit (kanske 26 mbit beroende på om det finns i området...) funka ganska bra...

iChatrummet nittiniomacCoD Så pratar vi Call of Duty.

blir det något lir av det?

Ursprungligen av ohennig:

blir det något lir av det?

Det blev lite lir igår, tyvärr verkade det skakigt att köra en 1.4 CoD server från Mac

Bra ping och det var mycket folk utifrån som hittade in.

Blev smått förvånad över hur snabbt folk drogs in utifrån. Min stackars powerbook klarade det fint dock, till CoD fick för sig att självdö utan någon som helst förklaring. Man kan väl hoppas att Aspyr får tummen ur och släpper version 1.5 till mac snart.

Det var ju riktigt roligt igår. Och att det kom dit folk gjorde ju inget. Man fick ju pisk som tusan, en del riktigt duktiga. Om vi kunde bli fler 99-folk vore det ännu roligare.

man kanske skulle köpa en mac mini och sätta den som dedicerad CoD-server.
Linan har jag ju, men inte datorn.

1
Bevaka tråden