Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikkeg presenterar sig.....

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-24 19:33

Hej alla maccapärer!

Jag har nu kommit loss ur PC-träsket, där jag suttit fast i fem lååånga
år på grund av att Arbetsgivaren erbjöd PC som enda alternativ
för s.k. "personalköp". Efter ca. 5000 omstarter, jagandes rätt på bortsopade
filer och läsandes uppmuntrande meddelanden som "Programmet har utfört
en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas. Kontakta återförsäljaren" (HA!)

.... så har jag nu gått över till Mac (eMac) och trivs redan alldeles förträffligt!

Skönt med en maskin/program som inte kraschar en gång i kvarten!!

En gång köpte jag en Atari ST...

..för att kunna köra notskriftsprogrammet Notator. Jag tror att det var runt 1986 eller så. Nuförtiden är det svårt att tänka sig en dator med 1 Mb internminne, men det gick! När sedan Atari gick i graven förlängdes livet för systemet av fristående programmerare, mest tyskar, som skrev diverse tillägg. Skalbara typsnitt och annat som inte fanns i systemet från början.

Jag hade Atarin i nästan 10 år, det blev lite segt i slutet. Men det var inte så frestande att gå över till Windows 3 eller vad det nu hette och Macarna var ganska dyra, dessutom krisade Apple, det var svårt att se vart MacOS var på väg. Men nu sitter jag ialla fall här med en G4 och OSX. Det är synd att klaga. Men även om system X är stabilt så behöver man rätt som det är ett forum för utbyte av erfarenheter, därför har jag anslutit mig till 99mac.se

Bo Anders Persson

1
Bevaka tråden