Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wireless på SAS

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Men Hej
Testar just nu en av dom coolare sakerna sen hedenhös.
Sitter på en SAS flight mellan Köpenhamn och Seattle. Trådlös uppkoppling i hela planet. Fungerar över förväntan faktiskt.

Det är ju inte direkt billigt, $30 för hela flygningen. Men, man kan ju inte låta bli att testa, det bara är så...

Får se om jag testar runt lite med TPTest sen... lär nog göra det. Är ju inte direkt upptagen dom närmaste timmarna...

/Mattias

Seattle.. hmm...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Seattle.. hmm...

Oh, hjälp, först nu kopplade jag det

Härligt!
Hur fungerar betalningen? Måste det bokas innan, eller betalar man med kontokort webbaserat?
Återkom gärna med testresultaten från TPTest.

TPTest says...

Test Started : 2005-01-23 21:55
Test Server : referens.sth.ip-performance.se
Best UDP Send Rate : 29.28 kbit/s
Best UDP Receive Rate : 4.39 Mbit/s
Best TCP Send Rate : 17.11 kbit/s
Best TCP Receive Rate : 122.70 kbit/s
Send Efficiency : 58%
Receive Efficiency : 2%

När man först kopplar upp sig kommer man till en site liknande Telias Homerun, men med den skillnaden att man skapar ett konto. Sedan loggar man in, och innan sessionen startar väljer man hur man vill betala. Kontokort eller med Eurobonus poäng. Registreringen tog väl nån minut, tre minuter för att klättra upp i facket ovanför huvudet och hitta kontokortet och sen ner igen för att fylla i siffrorna. Sen så är man upp and running...

Kristoffer... exakt vad var det du kopplade? :)?

/Mattias

Ursprungligen av Mattias Jonsson:

TPTest says...

Test Started : 2005-01-23 21:55
Test Server : referens.sth.ip-performance.se
Best UDP Send Rate : 29.28 kbit/s
Best UDP Receive Rate : 4.39 Mbit/s
Best TCP Send Rate : 17.11 kbit/s
Best TCP Receive Rate : 122.70 kbit/s
Send Efficiency : 58%
Receive Efficiency : 2%

När man först kopplar upp sig kommer man till en site liknande Telias Homerun, men med den skillnaden att man skapar ett konto. Sedan loggar man in, och innan sessionen startar väljer man hur man vill betala. Kontokort eller med Eurobonus poäng. Registreringen tog väl nån minut, tre minuter för att klättra upp i facket ovanför huvudet och hitta kontokortet och sen ner igen för att fylla i siffrorna. Sen så är man upp and running...

Kristoffer... exakt vad var det du kopplade? :)?

/Mattias

OK, inte fy skam för att sitta där uppe

Intressant att det skiljjer så pass mycket mellan sänd- och mottagningshastighet, satelittelefonuppkoppling för sänd kanske?

Japp, Microsoft ligger i Seattle

Ursprungligen av Kristofer:

OK, inte fy skam för att sitta där uppe

Intressant att att sändhastigheten är så pass låg, satelittelefonuppkoppling för det kanske?

Japp, Microsoft ligger i Seattle

Ja, mottagningen är inget att klaga på i alla fall. Funkar helt tillfredställande tycker jag.

Microsoft må ligga i Seattle. Finns mycket annat där också. Själv tänkte jag bland annat besöka AppleStore i Cupertino. Det har inte ett dugg med Seattle att göra.

Ursprungligen av Mattias Jonsson:

Microsoft må ligga i Seattle. Finns mycket annat där också. Själv tänkte jag bland annat besöka AppleStore i Cupertino. Det har inte ett dugg med Seattle att göra.

Bra, misstankarna är nerlagda

att microsoft ligger i Seattle?

hur många minimacar får man man med i en kabinväska?

Köpenhamn - Seattle... Inte ens batteriet på en iBook klarar av hela den resan. Hur är det med strömförsörjning?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Köpenhamn - Seattle... Inte ens batteriet på en iBook klarar av hela den resan. Hur är det med strömförsörjning?

Ström finns i Economy Extra och Business... tyvärr inte någon av dom platserna som jag sitter på...
Så.. extrabatterier, en mac och en pc i handbagaget - då kommer man ganska långt i alla fall.

/Mattias

  • Medlem
  • 2005-01-24 00:34

Redmond om jag får be.

http://www.mapblast.com/(g2ux3s45ewya252g5f34...

det var en lång jämrans länk... Klipp och klistra!

1
Bevaka tråden