Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med msn

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med min msn..
Kan inte uppdatera den, och den jag har är verkligen usel och riktigt gammal..

Har tyvärr Mac OS 9,2. Är det en för tidig version för att kunna använda msn? Vore jätte tacksam för ett svar Och lite hjälp om hur jag ska gå till väga för att kunna ha en annan msn?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 22:36

Jag har egentligen inget svar på din fråga, men jag rekommenderar ett program som heter Adium istället för MSN och ICQ. Adium slår ihop alla chatprogram, så man bara behöver ett. Himla smidigt att använda. Det kombinerar det bästa av msn och icq och alla andra liknande.

När det gäller just ditt fall har jag dåligt med koll på os 9, så jag vet inte, men det borde väl gå om du raderar den gamla och installerar nytt?

Marcus.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-24 23:06
Ursprungligen av Macke K:

Jag har egentligen inget svar på din fråga, men jag rekommenderar ett program som heter Adium istället för MSN och ICQ. Adium slår ihop alla chatprogram, så man bara behöver ett. Himla smidigt att använda. Det kombinerar det bästa av msn och icq och alla andra liknande.

När det gäller just ditt fall har jag dåligt med koll på os 9, så jag vet inte, men det borde väl gå om du raderar den gamla och installerar nytt?

Marcus.

Tyvärr finns bara Adium X för OS X. En annan bra klient som också finns att ladda ner gratis är Fire - men även den stöds bara under OS X, tyvärr. Någon som har koll på andra alternativ kanske? Att använda originalklienten finns inte på kartan ens tycker jag, om de ens fortfarande har stöd för OS 9...

Okej.. Riktigt jobbigt att allt är anpassar efter mac os x.. Men men.. Tack iaf grabbar

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-25 20:32
Ursprungligen av Caroline Vikström:

Okej.. Riktigt jobbigt att allt är anpassar efter mac os x.. Men men.. Tack iaf grabbar

har du nån speciell anledning att köra OS9? Tom windows är ju att föredra framför OS9 nuförtiden

Haha joo! Skämtar du! Det här är ju helt värdelöst! Inget fungerar ju på den här datorn =/ Har du för dator då? =P

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-27 19:15

Hej, C...
Har själv en gammal OS9Mac hemma (+en powerbook) Tror att du behöver ladda ner 9.2.2 för att hitta en fungerande MSN.

Yes!!

1
Bevaka tråden