Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få tag i Settlers 2?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 12:25

Satte mig ner idag och spelade en gammal demo på Settlers 2 som jag lyckats gräva fram. När jag var färdig med demon blev jag riktigt sugen på att spela hela spelet. Detta försvårades däremot lite av att jag aldrig haft eller ens spelat fullversionen.

Det var då jag fick den briljanta idéen att spelet säkert finns som abandonware. Mycket riktigt hittade jag det... för DOS. Jag vet inte riktigt hur det här ligger till men logiskt sett så borde väl ett spel som är abandonware för PC även vara det för mac, eller? Så min fråga är helt enkelt, om detta är fallet, var kan man då få tag på det? Min taffliga googlingar gav inget vidare resultat.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-24 12:43

Eh, nej det behöver inte vara abandonware på båda plattformarna. Det beror på vem som äger licenserna. Jag har för mej att det var gamla BlueByte som gjorde den.

Kolla annars är på gratisspel: http://mac.the-underdogs.org/

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 13:10

Okej, uppenbarligen verkar det inte finnas. Tack för länken däremot, hittade en del andra trevliga spel istället

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-24 20:11

Det lättaste är väl att bara ladda ner dos... Har för mig att jag såg det någonstans...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 14:03

Det finns alltså ett DOS man kör i OSX?

Hittade det

Ursprungligen av Arcane02:

Det finns alltså ett DOS man kör i OSX?

Hittade det

Radnor är festligt

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 15:47

Radnor kraschar när jag kör det, minns inte vad det är för felmeddelande men det är inget exklusivt direkt. Någon som har en aning?

1
Bevaka tråden