Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utropstecken efter låtar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 16:49

På senare tiden har min systers låtar i iTunes börjat försvinna, och framför låten är det bara ett utropstecken.
Flera jag känner har haft samma problem fast på pc...min syster använder en imac g3 och använder mac os 9.2...
finns det nån chans att man kan få tillbaka låtarna? eller förhindra utropstecknena i framtiden?

Det betyder att iTunes inte hittar filen.

Förmodligen har någon kastat bort den i Finder (om man bara flyttar på filerna hänger iTunes med ändå.)

Den är förmodligen kvar ja. Sök efter filnamnet.

//Daniel

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 22:17

jag har testat att söka efter låtarna som försvinner men det är ungefär bara 50% som får att hitta, även om man kan leta upp dem igen så är det jobbigt att hela tiden lägga in dem i iTunes igen hela tiden...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 18:44

För att förhindra det här i framtiden kan du ställa in så att iTunes kopierar all musik till musikmappen, istället för att bara hålla reda på var originalet ligger.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 11:35

Det har hänt precius samma sak med min kompis ibook alldeles nyss. Hennes itunes är inställt på att kopiera låtarna till itunes-biblioteket, men plötsligt har de bara försvunnit! Vi har provat att söka efter låtarna i finder, men de verkar inte finnas på hårddisken över huvud taget. 90% av låtarna är borta!

Är det ingen som vet om det går att få tillbaka dem på något sätt?

JAG HAR SAMMA PROBLEM!!! En efter en försvinner de men det ni föregående talare föreslår hjälper inte mycket när de bara forstätter att försvinna en efter en...

Jag vill bara gråta...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-30 17:13

Låter som ett väldigt konstigt problem, när jag kör iTunes på min PC fungerar det alldeles utmärkt.. Det enda jag stör mig på är att när man lagt in 18 000 låtar i bibloteket måste den köra igenom alla filer (kontinuerlig uppspelning) datorn blir grymt seg, och jag fattar inte vittsen med denna funktion.

1
Bevaka tråden