Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åsikter från PB-användare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-20 09:38

Då Powerböckerna och Iböckerna nu har varsitt eget forum så inbjuder jag er Powerbook-användare till följande tråd: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=63822

Jag vill nämligen ha åsikter av er också.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-21 13:59

Är det här ett bra köp?

Powerbook G4
Inköpt sept. -04
12, 1" skärm
60GB
1,33 Mhz
512Ram
Bluetooth, Airport, Ethernet, Modem
DVD / CD
US tangentbord
Firewire etc.etc.

Medföljer gör: Photoshop, Dreamweaver, Toast 6, Office etc.

Pris: 12.000:-

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 14:01
Ursprungligen av Hallon:

Är det här ett bra köp?

Powerbook G4
Inköpt sept. -04
12, 1" skärm
60GB
1,33 Mhz
512Ram
Bluetooth, Airport, Ethernet, Modem
DVD / CD
US tangentbord
Firewire etc.etc.

Medföljer gör: Photoshop, Dreamweaver, Toast 6, Office etc.

Pris: 12.000:-

Ja, det är billigt med alla fina originalprogram.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-21 14:05
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-21 17:46

Det är ett mycket bra pris, tycker jag. Köp, om du letar efter en PB!

Ser mycket bra ut. Håller med föregående bra pris med de programmen. Jag är mycket nöjd med min PB 12" trots att det "bara" är en 1GHz maskin men jag har satt in 768 MHz minne och det är nog viktigare än klockfrekvensen, för program och system stjäl mycket minne.

Det ligger väl ganska normalt med tanke på hur mycket av garantitiden som redan är förbrukad. Möjligen kan du försöka pruta lite med tanke på att den har amerikanskt tangentbord och ett byte till svenskt (om du vill göra det) kan gå loss på en tusenlapp i värsta fall. Sen är det väl troligt att datorn är inköpt i Usa och då gör knappast säljaren en förlust även om du får ner priset lite.

Såvida programmen inte kommer i originalkartonger ska du inte ens räkna in dem i priset (och om de gör det, be om kvitton).

Jag skickar aldrig med redan installerade program om jag kränger en begad Mac. Jag lämnar den alltid formaterad. Den som köper den får skaffa sina program eller installera sina egna licenser.
Men om Hallon får med licenserna och kan få dem överlåtna på sig så är det ett klart klipp.

Jag är väääääldigt skeptisk till att de programmen är original. Bara värdet på dem är över 12000kr och att man skulle skicka med dem bara så där tillsammans med 4 månader gammal dator känns liksom inte rätt.

Så de ska du helt bortse från som argument för denna datorn.

Är datorn dessutom köpt i USA iom att den har sånt TGB tycker jag nog inte det är värt pengarna. Särskilt inte som det nog kommer uppdaterade PB vilken dag som helst nu.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-24 09:43
Ursprungligen av Rickard A:

Jag är väääääldigt skeptisk till att de programmen är original. Bara värdet på dem är över 12000kr och att man skulle skicka med dem bara så där tillsammans med 4 månader gammal dator känns liksom inte rätt.

Så de ska du helt bortse från som argument för denna datorn.

Är datorn dessutom köpt i USA iom att den har sånt TGB tycker jag nog inte det är värt pengarna. Särskilt inte som det nog kommer uppdaterade PB vilken dag som helst nu.

Jag var inte långt ifrån att sätta mig i bilen och dra upp till Göteborg för att köpa den i söndags. Dock fick jag reda på att programmen inte var original + att det började rycka lite i 15"-nerven.. Ju mer jag tänkte på det så kom jag fram till att det nog är en 15"are som är rätt för mig ändå.. Jag går hellre ner till 1,25 GHz för att få lite större skärm + att jag ju får ett radeonkort också + att 15"aren väll har lite bättre förutsättningar om man vill koppla in en extern skärm..?
I vilket fall så känns 15" bättre.. Om man nu skulle bli sittande på ett tåg, eller i nån sommarstuga eller liknande - bara skönt att ha en hyfsat stor skärm (men ändå bärbar) med sig hela tiden.

Är det något betydande som skilljer 1,25:orna från 1,33:orna mer än dessa 8 Mhz?
Jag tror jag läste någon stanns att 1,33:an är lite mer flexibel och kan gå ner och dra mindre batteri när den inte behöver det.. Men det kan väll inte vara så jättestor skillnad?

1
Bevaka tråden