Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studentrabatt på Mac Mini??

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 19:10

Gick in tidigare på apple.se för att beställa mig en Mac Mini men märkta att det inte fanns någon studentrabatt på denna dator (inte heller på iPod Shuffle). Tänkte att det inte var uppdaterat på de nya produkterna men det fanns på iLife och iWorks. Loggade in via apples egna "education" länk och fick då 5% rabatt.

Någon som vet om det bara för tillfället inte finns studentrabatt på dessa produkter eller om dom redan är så prisprassade att man inte har råd med en rabatt på 10%?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-18 20:13
Ursprungligen av FIIZ:

Gick in tidigare på apple.se för att beställa mig en Mac Mini men märkta att det inte fanns någon studentrabatt på denna dator (inte heller på iPod Shuffle). Tänkte att det inte var uppdaterat på de nya produkterna men det fanns på iLife och iWorks. Loggade in via apples egna "education" länk och fick då 5% rabatt.

Någon som vet om det bara för tillfället inte finns studentrabatt på dessa produkter eller om dom redan är så prisprassade att man inte har råd med en rabatt på 10%?

Jag tror på att de missat det... jag har mailat dem om detta, men efter nästan en vecka har jag inte fått svar än. Om de inte har "råd" med 10% skulle de i alla fall ha haft de 5% som man ändå får på "education"-delen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 21:07

Jonas Levin (?) skrev i en tidigare tråd att det blivit fel när Mecenat Apple Store uppdaterats och att det kommer att ändras så att man får 10% på mac mini, dock ingen rabatt på ipod shuffle...

ska försöka leta fram hans inlägg..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-18 21:41
Ursprungligen av trissen:

Jonas Levin (?) skrev i en tidigare tråd att det blivit fel när Mecenat Apple Store uppdaterats och att det kommer att ändras så att man får 10% på mac mini, dock ingen rabatt på ipod shuffle...

ska försöka leta fram hans inlägg..

Här är diskussionen med Jonas Levins inlägg http://99mac.se/forum/showthread.php?p=485021#post485021 .

Rabatt på Mini, men inte shuffle så fort som Apple och Mecenat uppdaterar sidan.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 11:09

Är Mecenat något annat än utbildningswebben? Hur når man isf den?

/Y

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 12:12
Ursprungligen av Yozzi:

Är Mecenat något annat än utbildningswebben? Hur når man isf den?

/Y

Med mecenatkortet får du 10 % rabatt på Apples hårdvara och upp till 50 % på mjukvara vilket är bättre rabatter än vanliga utbildningswebben. För att komma till Mecenat Applestore måste du logga in via http://www.mecenat.se med ditt mecenatkort.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-19 13:04

Hejsan!

Själv ringde jag mecenats applestore (samma nummer som vanliga applestore) och dom sa att det inte kommer någon rabbatt på mac mini eftersom den redan hade ett så bra pris.

Beställde själv en mac mini via mecenat, så om det visar sig att det kommer att bli ett bättre pris så kommer det att bli ett låång och jobbigt telesamtal ifrån mig.

Dom kunde iaf garantera mig att det inte kom någon rabbatt och detta var 2005-01-13.

Mvh Jimmy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 13:21
Ursprungligen av physic:

Hejsan!

Själv ringde jag mecenats applestore (samma nummer som vanliga applestore) och dom sa att det inte kommer någon rabbatt på mac mini eftersom den redan hade ett så bra pris.

Beställde själv en mac mini via mecenat, så om det visar sig att det kommer att bli ett bättre pris så kommer det att bli ett låång och jobbigt telesamtal ifrån mig.

Dom kunde iaf garantera mig att det inte kom någon rabbatt och detta var 2005-01-13.

Mvh Jimmy

Väldigt konstigt med tanke på vad Jonas Levin skrev.....

inte hela världen om det inte kommer någon rabatt, men visst vore de trevligt..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-19 17:04
Ursprungligen av physic:

Hejsan!

Själv ringde jag mecenats applestore (samma nummer som vanliga applestore) och dom sa att det inte kommer någon rabbatt på mac mini eftersom den redan hade ett så bra pris.

Beställde själv en mac mini via mecenat, så om det visar sig att det kommer att bli ett bättre pris så kommer det att bli ett låång och jobbigt telesamtal ifrån mig.

Dom kunde iaf garantera mig att det inte kom någon rabbatt och detta var 2005-01-13.

Mvh Jimmy

Konstigt om så vore fallet, men de klarar ju av att erbjuda 5% på "education store" så varför inte något alls på mecenat? Tror att du får ringa dem igen... säger de samma sak avbeställer du den och beställer från "education store" och berättar för mig så jag vet att jag ska beställa därifrån med.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 17:24
Ursprungligen av physic:

Hejsan!

Själv ringde jag mecenats applestore (samma nummer som vanliga applestore) och dom sa att det inte kommer någon rabbatt på mac mini eftersom den redan hade ett så bra pris.

Beställde själv en mac mini via mecenat, så om det visar sig att det kommer att bli ett bättre pris så kommer det att bli ett låång och jobbigt telesamtal ifrån mig.

Dom kunde iaf garantera mig att det inte kom någon rabbatt och detta var 2005-01-13.

Mvh Jimmy

Det låter konstigt då Jonas Levin skrev så här i sitt inlägg

Citat:

Citat:
Ursprungligen skriven av Stefan Johansson
Det verkar vara samma pris om man beställer via AppleStore som Mecenat Applestore. Däremot lite rabatt om man väljer Applestore education, ca 200 kr per mini.

det har blivit fel vid uppdateringen av Mecenat Apple Store. Mac mini kommer med studentrabatt via Mecenat inom kort. Apple fixar så klart.

Jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 21:31

Mac mini har fått studentrabatt!

Ursprungligen av physic:

Hejsan!

Själv ringde jag mecenats applestore (samma nummer som vanliga applestore) och dom sa att det inte kommer någon rabbatt på mac mini eftersom den redan hade ett så bra pris.

Beställde själv en mac mini via mecenat, så om det visar sig att det kommer att bli ett bättre pris så kommer det att bli ett låång och jobbigt telesamtal ifrån mig.

Dom kunde iaf garantera mig att det inte kom någon rabbatt och detta var 2005-01-13.

Mvh Jimmy

Hej på er,

Som jag sa skulle Mecenat Apple Store uppdateras så att Mac mini får studentrabatt. Det är nu klart och nya priserna är 4 225kr respektive 5 125kr.

Mvh Jonas

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-23 21:51
Ursprungligen av Jonas Levin:

Hej på er,

Som jag sa skulle Mecenat Apple Store uppdateras så att Mac mini får studentrabatt. Det är nu klart och nya priserna är 4 225kr respektive 5 125kr.

Mvh Jonas

Hej Jonas

Vi som redan har beställt via mecenat men utan rabbatt (fick svar att det inte skulle komma någon när jag pratade med dom på telefon) går det att få den "dragen" i efterhand?

Mvh Jimmy

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-23 22:14
Ursprungligen av physic:

Hej Jonas

Vi som redan har beställt via mecenat men utan rabbatt (fick svar att det inte skulle komma någon när jag pratade med dom på telefon) går det att få den "dragen" i efterhand?

Mvh Jimmy

gud va dumt , jag har också beställt utan mina 10% ^^
ska maila dom, vad borde jag skriva i mailet?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 22:33
Ursprungligen av physic:

Hej Jonas

Vi som redan har beställt via mecenat men utan rabbatt (fick svar att det inte skulle komma någon när jag pratade med dom på telefon) går det att få den "dragen" i efterhand?

Mvh Jimmy

Hej Jimmy,

Beklagar att det blivit denna miss av Apple men du får vända dig direkt till dem.

Mvh Jonas Levin

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-24 00:35

Hej!

Jo man får väl ringa igen, ringde dit här om dagen men fick prata med en person som knappt orkade bry sig, inte service minded direkt, men får ta nya tag på måndag och reda ut det hela.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-24 05:45
Ursprungligen av physic:

Hej!

Jo man får väl ringa igen, ringde dit här om dagen men fick prata med en person som knappt orkade bry sig, inte service minded direkt, men får ta nya tag på måndag och reda ut det hela.

Annars kan du avbeställa och beställa igen... såvida de inte har dragit pengarna, förstås... det brukar kunna ta ett tag innan de sätter tillbaka dem på kontot igen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-24 07:20
Ursprungligen av Timber:

Annars kan du avbeställa och beställa igen... såvida de inte har dragit pengarna, förstås... det brukar kunna ta ett tag innan de sätter tillbaka dem på kontot igen.

man förlorar också sin plats i kön... fast några dagar kanske inte spelar någon större roll...

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-24 13:00

Jag längtar för mycket efter min mac mini för att vilja mista min plats i kön..

Ursprungligen av Timber:

Annars kan du avbeställa och beställa igen... såvida de inte har dragit pengarna, förstås... det brukar kunna ta ett tag innan de sätter tillbaka dem på kontot igen.

eller utnyttja konsumentköpslagen och skicka tillbaka den och beställa nytt........

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-24 17:22
Ursprungligen av Svenne:

eller utnyttja konsumentköpslagen och skicka tillbaka den och beställa nytt........

behövs inte, jag ringde tillbaka till han jag beställde den av och han ska fixa min rabatt nu utan att jag blir av med min plats i kön nice service...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-19 17:25

När jag beställde min var han inte säker, men jag fick iaf 6% education rabatt..
duger väl ^^

Jag mailade AppleStore och frågade angående studentpriset på Mac mini och uppdateringspris på iLife 05 och fick följande till svar efter en vecka...

--------------------

Tack för att du har kontaktat Apple Store.

Efter att ha läst ditt meddelande, har vi fastställt att din fråga faller utanför ramarna för den typ av assistans som Apple Store ger via e-post.

Om du vill ha mer ingående information om Apples produkter innan du handlar, kontaktar du en av Apple Stores försäljningsrepresentanter, som gärna hjälper till med att besvara dina frågor. Du kan få hjälp på telefonnummer 020-1209971, alternativ 1, mellan 9.00 och 18.00.

Information om Apples produkter hittar du också på adressen <http://www.apple.com/se/ >. Klicka på Maskinvara eller Program i navigeringsraden. Klicka sedan på ett produktnamn för attt läsa mer om produkten.

Med vänlig hälsning

Apple Store Europe
Direct Sales Support Team
Hollyhill Industrial Estate
Cork
Ireland

----------------------

Istället för att svara så ber de mig ringa dem istället... Faan va dålig service, varför erbjuder de överhuvudtaget mailsupport om de inte ens kan svara på en prisfråga? Skämmas ska dom göra.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 17:44

...typiskt Apple...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 21:30

Kanske för att om det står i ett mail har de gjort en garanterad utfästelse om rabatt? Även om det troligen inte skulle hålla i domstol kan de komma att få en väldigt jobbig diskussion med kunder som åberopar mailet för rabatt.

Jag förstår Apple.

  • Medlem
  • 2005-01-19 23:59

Mitt CSN kort gäller inte längre, men jag har ändå intresse att gå in på Mecenat och kolla priserna. Finns det någon direktlänk till Mecenat på ett annat sätt?

/Fredrik

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-20 00:09

Utan CSN/Mecenatkort kommer du inte in på den affären om du inte får låna en kompis kort.

Angående standardmailet från apple så fick jag ett annat mail en gång och det visade sig att dom som svarar på mail kan bara svara på mail om ordrar. Dom har tydligen inte koll på annat. Därför hänvisas man till telefon dit man kan ringa och få väldigt trevlig hjälp.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-21 13:01

Såg att Mecenat AppleStore nu även har rabbatt på Mac mini!

Vilket medför att min beställning nu är 640kr billigare (beställde via mecenat den 13/1) =(

De nya priserna (standard konfiguration) är för den som är intresserad:

1,25 GHz PowerPC G4
256 MB DDR333 SDRAM
40 GB Ultra ATA-hårddisk
Kombinationsenhet
DVI- of VGA-video-uitvoer
AirPort Extreme en Bluetooth (optioneel)

SEK 4.225,00

1,4 GHz PowerPC G4
256 MB DDR333 SDRAM
80 GB Ultra ATA-hårddisk
Kombinationsenhet
DVI- of VGA-video-uitvoer
AirPort Extreme en Bluetooth (optioneel

SEK 5.125,00

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-01-24 20:47

Om man lägger till TB och mus när man köper en mac mini så kostar det 550 kr, går man däremot tillbaka till huvudsidan för Mecenat Apple Store och väljer TB och mus därifrån så kostar det bara 495 kr, 55 kr som man kan göra nåt roligt för.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-24 20:50
Ursprungligen av Peth:

Om man lägger till TB och mus när man köper en mac mini så kostar det 550 kr, går man däremot tillbaka till huvudsidan för Mecenat Apple Store och väljer TB och mus därifrån så kostar det bara 495 kr, 55 kr som man kan göra nåt roligt för.

bigMac & co för att fira sin miniMac? ^^

Bevaka tråden