Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac minis buggar

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar en del problem dyka upp hos de nya ägarna.

En tråd:
http://forums.appleinsider.com/showthread.php?s=&threadid=50269

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 10:57

Hur lång tid brukar det ta för en reviderad version att komma?

/Y

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-23 15:26

Så enormt värdelöst om den ska hålla på och väsnas som en liten hårtork.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-01-23 15:35
Ursprungligen av Yozzi:

Hur lång tid brukar det ta för en reviderad version att komma?

/Y

Minst ett halvår.

  • Medlem
  • 2005-01-23 15:58

Men vaddå...rena fel måste de ju ändå fixa i den versionen som säljs ute nu?

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 16:01
Ursprungligen av Nifo:

Men vaddå...rena fel måste de ju ändå fixa i den versionen som säljs ute nu?

/Fredrik

Apple har ju en track-record av att i n t e göra det...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-23 16:09

Betyder detta att man inte ska köpa en Mini?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 16:12

Hur tolkar du det så?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 16:15

Sen när skall en fläkt inte dra igång om den behövs?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-23 17:26

Jag har en G4 CUBE med en G4 processor på 1.2 Ghz. + papst fläkt. = helt tyst ! hör bara min Seagate 200 gigs HD viska tyst tyst i bakgrunden..

LONG LIVE G4 CUBE !.

Pss. läste ni om att dubbla G4 or på 1.6 Ghz till cuben finns att rocka med.

puuh puuh...

Varför kan inte apple fixa in en tyst Papst fläkt i skalet på macminin.

Ursprungligen av Pär:

Sen när skall en fläkt inte dra igång om den behövs?

Det handlar väl mer om att folk har svalt det här med "whisper quiet" och hoppas nu att den ska vara det.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-01-23 17:48

jag tror ni oroar er i onödan. Av de hundratusentals Mac:ar som säljs fungerar de flesta alldeles utmärkt. De som får maskiner som har någon typ av fel hörs ofta ganska högljutt på forum på nätet, vilket är fullkolimligt förståeligt. Alla de tusentals nöjda kunder som inte har några problem gör sig inte hörda på samma sätt, vilket gör att man lätt kan få en lite vriden bild av verkligheten genom att basera sina antaganden enbart på vad som skrivs på olika internetforum.

Jag har köpt en hel del Apple-produkter de senaste åren och aldrig stött på några fel över huvud taget, snarare har produkterna överträffat mina förväntningar. Därför skulle själv inte vara ett dugg rädd för att köpa en Mac Mini i dagsläget, men alla har ju sin egen uppfattning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-23 17:54
Ursprungligen av akesson:

jag tror ni oroar er i onödan. Av de hundratusentals
Jag har köpt en hel del Apple-produkter de senaste åren och aldrig stött på några fel över huvud taget, snarare har produkterna överträffat mina förväntningar. Därför skulle själv inte vara ett dugg rädd för att köpa en Mac Mini i dagsläget, men alla har ju sin egen uppfattning

Tack för det

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-01-23 19:35

Apple Product Cycle

Antar att vi kommit till detta stadiet i "Apple Product Cycle" nu :rolleyes:

"The obligatory “I’m waiting for Rev. B” discussion appears in the Mac forums. People who’ve been burned by first-generation Apple products open up their old wounds and bleed their tales of woe. Unsympathetic technophiles fire back with, “if you can’t handle the heat, stay out of the kitchen. pussy.” Everyone has this stupid argument for the twenty-third time."

För er som inte sett den innan:
http://www.misterbg.org/AppleProductCycle/
Ganska rolig läsning.

  • Medlem
  • 2005-01-23 20:30

Jag avvaktar.

Nej. Jag har funderat lite och kommit fram till att jag inte har någon brådska att skaffa en Mini. Om jag får en bättre fungerande Mini i Revision II är troligt. Jag får antagligen då även med Tiger. Efter alla mina turer med min förra iBook G4 (som jag nog bytte 4 gånger innan jag fick pengarna tillbaka) så tar jag inga risker. Funderade ett tag på om man skulle kika på en 1.6 17" G5 iMac, men där är ju samma problem - det är första utgåvan av den modellen. Priset lär dessutom gå ner. Precis som vanligt. Eller så sitter jag här med en Mini om två-tre veckor ändå. *skratt*

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 20:37
Ursprungligen av Nifo:

Nej. Jag har funderat lite och kommit fram till att jag inte har någon brådska att skaffa en Mini. Om jag får en bättre fungerande Mini i Revision II är troligt. Jag får antagligen då även med Tiger. Efter alla mina turer med min förra iBook G4 (som jag nog bytte 4 gånger innan jag fick pengarna tillbaka) så tar jag inga risker. Funderade ett tag på om man skulle kika på en 1.6 17" G5 iMac, men där är ju samma problem - det är första utgåvan av den modellen. Priset lär dessutom gå ner. Precis som vanligt. Eller så sitter jag här med en Mini om två-tre veckor ändå. *skratt*

/Fredrik

Skulle inte du köpa PC?

2067 kanske den "perfekta" Macen tillverkats, då får du kanske med MacOSXXIV ;)?

  • Medlem
  • 2005-01-23 21:45
Ursprungligen av DaPhox:

Skulle inte du köpa PC?

2067 kanske den "perfekta" Macen tillverkats, då får du kanske med MacOSXXIV ;)?

Jag kör PC idag, men suktar ändå på nya Macar. Kan inte säga så mycket ont om pc-världen, men det är ju en helt annan känla i mac. Men det vet vi ju alla. Blir spännande att se nästa revision av både Mini och iMac, både prismässigt och annat.

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 21:21

ehh... var det bara jag som störde mig på att snubben hade minimacen ovanpå skärmen?
En CRT är inte precis kall när den använts ett tag... förvånar mig inte att fläkten drar på hela tiden...

1
Bevaka tråden