Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik till MiniDisc

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2005-01-23 12:06

Någon som känner till ett program som kan användas i OSX för att hantera musik till/från MD? Det medföljande programmet är bara kompatibelt med Virtual PC men det fungerar inte så bra där heller.

OBS! Det handlar inte om piratkopiering utan om överföring av köpt musik från CD via macen.

Jag flyttar inspelningar av min sambos konserter som är inspelade på minidisk till datorn helt analogt. Det finns ju iofs en optiskt digital ingång i minidisken, men den har jag aldrig använt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-23 19:10

Vad är det för minidisc? En sån där mp3-grej från Sony?

Det behövs bara en sladd. Om man ska hämta från MDn till Macen så går det bra med Spin Doctor (medföljer Toast) eller Audio HiJack. Då kan man få audiofiler som går bra att bränna in på vanlig audio-CD. Är det tvärtom så är det väl bara att spela ljudet på Macen trycka på Record på MDn. Fast man måste flytta sladden förstås.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2005-01-23 21:30

Ja, det är en sån där Sony-pryl.
Jag har envisats med att ansluta MD:ns USB-sladd (de senaste modellerna har faktiskt fått en USB-kontakt) till macen, men det dyker inte upp någon disk i finder. Jag har använt skivverktyget men det visar inte någon skiva heller. I morgon skall jag pröva att ansluta till den analoga ljudingången, är det så du menar, Nurell?

1
Bevaka tråden