Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport till Airport kort nätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som fått computer to computer airport nätverk att fungera i OS X?? Dvs. att köra en vanlig dator med airportkort som basstation i OS X??

  • Medlem
  • 2001-11-15 01:23

computer-to-computer innebär ju i princip att man kan dela filer, som en mini-server ungefär. Programbasstation är en annan sak, du har rört ihop det tror jag.

Nej, i OS 9 kan man sätta upp en dator som har ett airport-kort som basstation, men detta verkar inte finnas någon funktion för i OS X ännu.

Är det alltså möjligt att sätta upp en "Quicksilver" som airportbasstation med ett Airpot kort endast? Jag har för mig att jag läste detta någonstans men en kille från en data firma sa att det inte var möjligt. Men nu är vi två som "tror" att det går eller en "vet" att det går och den andra undrar.

Är det möjligt?

  • Medlem
  • 2001-11-16 21:01

computer-to-computer-nätverk funkar i X, däremot kan man inte komma åt programbasstationsfunktionen. Och ja, kigge_84, precis så smart och bra är det i OS 9. Ett AirPort-kort räcker för att förvandla datorn till en AirPort-basstation.

  • Medlem
  • 2001-11-16 23:43

har inte provat men en softwarerouter typ brickhouse borde funka

Ganska dåligt av Apple i och med Airport 2 uppdateringen som även kom till X för för några dagar sen att inte fixat till denna ganska nödvändiga funktion. Man vill ju ifrån OS 9 så fort som möjligt.

1
Bevaka tråden