Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med HP-scanner

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått en HP PSC 750, en multimaskin med skrivare, skanner å kopiator, tillsammans med en Powerbook 867 i ett PC-hemma paket. Har uppdaterade programvaror.

Nu får jag inte skannern att fungera utan får ett felmeddelande "There is not enough available disk space for this scan. Try a lower resolution or smaller crop area."

Har efter mejlväxling med HP-support fått följande svar: vanligtvis brukar det handla om usb-fel i datorn som oftast kan rättas till genom att installera om
portarna i datorn. Sedan hänvisas till ett betalnummer.

Vad gör man???

Ursprungligen av Johan Svärd:

Har fått en HP PSC 750, en multimaskin med skrivare, skanner å kopiator, tillsammans med en Powerbook 867 i ett PC-hemma paket. Har uppdaterade programvaror.

Nu får jag inte skannern att fungera utan får ett felmeddelande "There is not enough available disk space for this scan. Try a lower resolution or smaller crop area."

Har efter mejlväxling med HP-support fått följande svar: vanligtvis brukar det handla om usb-fel i datorn som oftast kan rättas till genom att installera om
portarna i datorn. Sedan hänvisas till ett betalnummer.

Vad gör man???

Jag har en PSC1350 och det går inte att använda HPs scannerprogram med den. Laddade ned VueScan och då fungerade det.

Jag har samma problem, med min hp psc 750, fast den säger att den inte får kontakt eller nåt. Tydligen så är det problem med just den scannern i OS X 10.3.8

  • Oregistrerad
  • 2009-03-18 18:01

Tack för tipset om VueScan nu kanske jag kommer någon vart med min gamla hp Scanjet 6300C

1
Bevaka tråden