Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link DBT-120 bluetooth USB adapter

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet någon om man kan köpa en intern blåtandsmodul och pilla in i sin G4 iMac? Jag var dum nog att inte skaffa blåtand när jag beställde den för ett år sedan. Det finns ju airport extreme att skaffa i efterhand.. Jag tror inte jag har sett någon på apple stores hemsida..

För att få intern Bluetooth på en Mac måste man köpa det vid konfigurationen. Det är vad jag har hört.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 13:22
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

För att få intern Bluetooth på en Mac måste man köpa det vid konfigurationen. Det är vad jag har hört.

Man kan nog få serviceställen att pilla in det oxå - men inte vilket serviceställe som helst och inte sådär billigt…

Computer City säljer D-Link DBT-120 bluetooth USB adapter för 299:- inklusive moms. Har sett en hemgjord lösning där adaptern monterades inuti (?) chassit men som innebar att du förlorade ena usb-porten /dvs den som nyttjades av adaptern.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 22:28

Belkin Bluetooth och Siemens S55

Efter en sökning hittade jag den här diskussionen och fick nytt hopp om att kunna synka min S55 och den gamla iMacen (400, 128 Mb, OSX). OnOff hade en Belkin för knappt trehundra. Men innan jag åkte hem från jobbet gjorde jag ett försök att få den att fungera med jobbets bärbara Compaq (Win98). Efter en timme hade jag installerat programvaran och fått kontakt mellan dator och telefon. Tjugo minuter senare gav jag upp synkförsöken.
Väl hemma satte jag belkin i tangentbordet och efter en kvart hade jag hela telefonens innehåll på macen prydligt sorterat i iCal och adressboken. Jag trodde att det var bättre på PC-sidan nuförtiden. Fast Win98 är kanske för gammalt. (Lång bruksanvisning till PC men inga instruktioner alls till mac.)

Hur som helst ville jag bara lägga till att Belkins BlueTooth-adapter fungerar bra tillsammans med Siemens S55.

DBT-120 och headset?

Jag köpte en BT-adapter från Macoteket häromdagen (Macally BT10) eftersom den enligt säljaren skulle stöjda headsets. Men icke - fick lämna tillbaka den.
Någon som har testat en DBT-120 med ett BT-headset (för användning med Skype, iChat etc)?
(EDIT: Tycker f ö att testet borde kompletteras med denna info)

Senast redigerat 2005-01-22 15:45
  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-21 21:45

Hur får ni iCal att synka....?

Jag har slitit i över ett år utan att få min Bluetooth dongle att synca med iCal och SE P800 i andra änden. Adressboken/Kontakter fungerade ok, men ALDRIG iCal.

Är detta löst eller bara för att jag inte använder Apples eller D-links dongle?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 22:06
Ursprungligen av MixiMera:

Jag har slitit i över ett år utan att få min Bluetooth dongle att synca med iCal och SE P800 i andra änden. Adressboken/Kontakter fungerade ok, men ALDRIG iCal.

Är detta löst eller bara för att jag inte använder Apples eller D-links dongle?

Har nog mer med P800 att göra, men sök lite på forumet för det har diskuterats åtskilliga gånger…
(så det kanske finns någon lösning för P800)

Bevaka tråden