Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook populär bland överklockare

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iBook verkar vara den mest populära bärbara datorn bland grabbarna på sweclockers forum. Iallafall om man kan lita på den här tråden:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=404148

5 av 7 hittills!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 00:56

iBooken är vad (förhoppningsvis) kommer att bli Mac mini stationärt. en switcher/kompletterings dator.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-21 12:31

Hehe min är med

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-01-21 17:52

blev lite överraskad där, hade inte tänkt att så många datornördar skulle ha en laptop från apple

Ursprungligen av aLact:

blev lite överraskad där, hade inte tänkt att så många datornördar skulle ha en laptop från apple

Där tar du fel dator nördar äslkar mac just för att den inne håller både en lite udda processor och ett nix baserat os är själv lite nördig.

Ursprungligen av aLact:

blev lite överraskad där, hade inte tänkt att så många datornördar skulle ha en laptop från apple

Inte jag heller - inser ni vilken skillnad det är jämfört med tre år sedan? Man såg inte många iBook "dasslock" på Sweclockers då

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-21 17:49

Hmm. Jag tror det blev trådinvasion eller nåt. Det är ju ingen som vågar visa sina PC i den där tråden...
Jaja. Jag ska dundra in min dator också.

EDIT: Jag noterar även snabbt att de tre som trots allt vågat lägga ut bilder på sina bärbara PC alla nämner lite olika former av krångel... (!)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-22 15:25
Ursprungligen av TERdON:

EDIT: Jag noterar även snabbt att de tre som trots allt vågat lägga ut bilder på sina bärbara PC alla nämner lite olika former av krångel... (!)

Är det här jag ska försvara mig och min Compaq?

Laddaren kan man knappast beskylla compaq för eftersom jag råkat snava i laddarkabeln och sånt vid ett flertal gånger. Musen däremot borde ju hålla datorns livslängd ut kan tyckas. Nåja, det är ju samma företag som gjort plattan i den här som tillverkar iBooks platta och iPodens klickhjul också.

Måste först städa innan några bilder åker ut, någon som vet var jag kan få gratis host på lite bilder??? har som sagt inte mac.se ännu, men snart så...

Ursprungligen av Tjacke:

Måste först städa innan några bilder åker ut, någon som vet var jag kan få gratis host på lite bilder??? har som sagt inte mac.se ännu, men snart så...

www.imageshack.us

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-21 23:29

Egentligen är det ju inte så konstigt - iBooken är ju faktiskt lika prisvärd som vilken PC-laptop som helst, men skillnaden är ju att den är så mycket snyggare och trevligare än vilken maskin som helst i samma prisklass.
Och fler och fler verkar ju vilja köra Mac OS X, så när de väl ska köpa en bärbar dator så blir iBooken ett seriöst alternativ.

Edit: Nu har jag kollat igenom tråden på Swec helt. Det är verkligen kul att se att så många har iBook, speciellt när de verkligen dominerar tråden också.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 12:43

Ja, visst är det kul? Jag brukar hänga en del på Swec's forum och hör också till dem som köpte en iBook när det blev dags för bärbart.

Jag skulle inte beteckna mig som speciellt "datornördig" dock. Det var länge sedan jag tröttnade på Mhz-jakt och feta grafikkort. Nu är jag mer ute efter stabilitet, tysthet och att minimera krånglet.

Därav Macen.

Förresten, Mac Mini kommer nog att slå minst lika hårt på Swec:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=399024

3% säger folk...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 21:09

Jag får väl ta åt mig lite av äran och säga att jag och en polare skrev ihop Apple-FAQen på det forumet, som bidragit till att många har switchat. Jag visar även upp min dator i den tråden.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-23 23:53
Ursprungligen av xerent:

Jag får väl ta åt mig lite av äran och säga att jag och en polare skrev ihop Apple-FAQen på det forumet, som bidragit till att många har switchat. Jag visar även upp min dator i den tråden.

Hehe, jag började besöka swec igen för en tid sen och blev uppriktigt förvånad över hur stor del av folket som verkar ha eller vara intresserade av mac. Det är inte riktigt vad man förväntar sig av en sajt med namnet sweclockers, om man säger så.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 12:50

df

Citat:

"Being a Mac user is like being a Navy SEAL: a small, elite group of people with access to the most sophisticated technology in the world, who everyone calls on to get the really tough jobs done quickly and efficiently."

....

1
Bevaka tråden