Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 - Moppeljud / Inget moppeljud

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 17:39

Som topic.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 19:55

*bump* så alla ser och kan rösta (dom som skall alltså, inte sådana som jag)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 20:00

Finns det någonstans en ljudfil som någon spelat in på detta ljud?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 18:42

*bump* så alla ser och kan rösta (dom som skall alltså, inte sådana som jag)

Jag har moppeljud på min 20"are. Har även bytt midplane till ingen nytta. Men jag vill ändå inte vara utan denna underbara burk, försöker hellre vänja mig vid ljudet som kan dränkas ganska enkelt med musik, radio eller liknande.

Jag borde få rösta 4 ggr då jag har haft fyra olika midplanes som alla hade moppeljudet

  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 14:57
Ursprungligen av daniel_side:

Jag borde få rösta 4 ggr då jag har haft fyra olika midplanes som alla hade moppeljudet

Låter lovande då jag precis ska byta min första ggn

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 00:54

Har moppeljud just nu men efter kontakt med applesupport (som första två gångerna envist försökte att inte gå vidare och låta mig beställa ett midplane) så har jag nu beställt ett... Får se om jag har tur eller otur och får ett som låter mer än det jag har nu.

Läste även någonstans att en del har löst det genom att stabilisera sin cpufläkt på något vis eller att helt enkelt plocka isär hela datorn och plocka ihop den igen, men då vara väldigt noggrann och se till att allt sitter perfekt. Kan ju faktiskt vara så att lite småslarv kan orsaka att saker inte sitter ordentligt i datorn och då orsakar konstiga vibrationer.

Någon mer som har något att tillägga till just den biten?

//Trinodia

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 11:47

Jag skulle gärna vilja höra från er med 17"-modellen (Då tänker jag främst på 1,6 Ghzaren) som inte har moppeljud att beskriva det här. Har ni aldrig haft det, eller har ni bytt midplanet och fått en tyst därefter? Eller är det så att ni helt enkelt bara har dålig hörsel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-18 11:53

Min iMac G5 20" låter lite lätt, men det är ändå irriterande om det är helt tyst i rummet. Har inte orkat ringa till supporten och klagat lite Sålänge använder jag mig av iTunes som ljuddämpare...

1
Bevaka tråden