Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte 5.1-ljud ut att funka på min PM G5 2,5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 21:57

Jag har en PowerMac G5 2,5 GHz med optisk utgång. Den ska ha stöd 5.1-ljud ut. Har kopplat datorn till stereon med en optiskt toslink-sladd, men när jag spelar upp en DVD med DD 5.1-ljud så får jag bara 2.0 i stereon Tror dessutom det är PCM och inte ens DolbyDigital eftersom stereon ska visa i displayen att det är Dolby Digital, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II eller DTS som den kodar av.

Har steron inställd på autoläge, så den ska automatiskt känna av ljudformatet.

Någon som har fått ut 5.1-ljud ur en G5:a via den inbyggda optiska utgången?

Ursprungligen av Stephan H:

Jag har en PowerMac G5 2,5 GHz med optisk utgång. Den ska ha stöd 5.1-ljud ut. Har kopplat datorn till stereon med en optiskt toslink-sladd, men när jag spelar upp en DVD med DD 5.1-ljud så får jag bara 2.0 i stereon Tror dessutom det är PCM och inte ens DolbyDigital eftersom stereon ska visa i displayen att det är Dolby Digital, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II eller DTS som den kodar av.

Har steron inställd på autoläge, så den ska automatiskt känna av ljudformatet.

Någon som har fått ut 5.1-ljud ur en G5:a via den inbyggda optiska utgången?

Tjena!

Detta låter intressant, måste själv kolla upp det....

Antar att du valt DD 5.1 i DVD player?

/Gee

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 07:32

Verkar varit skit bakom spakarna :rolleyes:

Tycks funka om jag går in i inställningarna för DVD Player och ändrar sound output där. Funkade inte innan dess då jag hade styrt allt ljud ut till den optiska porten.

Går det då inte att få 5.1-ljud ut från VLC?

Ursprungligen av Stephan H:

Verkar varit skit bakom spakarna :rolleyes:

Tycks funka om jag går in i inställningarna för DVD Player och ändrar sound output där. Funkade inte innan dess då jag hade styrt allt ljud ut till den optiska porten.

Går det då inte att få 5.1-ljud ut från VLC?

VLC gillar ej 5.1 verkar det som, får konstiga fel meddelanden. Mitt Sonica ljudkort krashade ofta o ljudet försvann när jag försökte spela 5.1 i VLC (Gamla G4:an). G5 har iaf ljudet kvar men då o då förvinner "sound effects"....

1
Bevaka tråden