Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte en switcher...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 22:21

Tjänare 99macare - ett presentationsinlägg.

Jag har sedan förra sommaren blivit mer och mer förtjust i Apple. Det började med att jag fascinerades av PowerBookens fantastiska design och började läsa på mer om den och Apple i allmänhet.

Detta ledde till att jag snart satt mig in i härligheten som kallas OS X och ha-begäret ökade markant för en gammal luttrad Win-användare. Det verkar helt sanslöst användbart och problemfritt.

Precis innan jul slog jag äntligen till med mitt första Apple-köp ... en iPod Mini importerad från USA, det var allt jag hade råd med. Jag kände mig bara tvungen att äga en Apple-produkt, och det har jag inte ångrat en sekund. Den är suverän och har verkligen inte fått min tro på företagets förmåga att minska!

Något Mac-köp har det inte blivit ännu, men det sitter numera ett äppleformat klistermärke på mitt hembyggda AMD-system. Det lutar dessutom så smått åt att en Mac Mini inhandlas framåt sommaren och först då kan jag räkna mig som en riktig switcher.

Är man förresten en äkta switcher om man samkör Windows o Mac?

/Kim

ps. 26 år, programmerar Java och .NET for a living, gick på Chalmers, lekt med datorer sedan '85 men bara nuddat en Mac nån gång (i Vietnam!). Den som vill veta mer frågar. ds.

Förr eller senare... Förr eller senare står du där med en ny Mac som en riktig switcher.

Välkommen!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 22:26

Innan sommaren?
En miniMac är ju bara 2348 petflaskpantisar…

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 22:31
Ursprungligen av Pär:

Innan sommaren?
En miniMac är ju bara 2348 petflaskpantisar…

Må så vara, jag håller kanske för hårt i kronorna (eller petflaskorna).

Jag vill gärna hitta en möjlighet att köra TV-ut samtidigt med DVI till skärmen. Förväntar mig att det dyker upp en sådan plugin (som inte kostar mer än halva datorn) inom en snar framtid, men väntar åtminstone tills dess.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2005-01-24 09:41
Ursprungligen av KimABG:

Detta ledde till att jag snart satt mig in i härligheten som kallas OS X och ha-begäret ökade markant för en gammal luttrad Win-användare. Det verkar helt sanslöst användbart och problemfritt.

Vi är alltid "gamla och luttrade" vi windows användare.. Undrar vad det beror på

Äkta switcher tror jag aldrig en datornörd blir, vi älskar gamla och nya datorer i alla former och OS.

// Markus

1
Bevaka tråden