Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Innuti Mac mini

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har de lagt till förklarande text till bilderna på moderkortet i Mac mini på:

http://www.mini-itx.com/news/13909018/

Inte speciellt spännande. En 3 åring hade lätt kunnat peka ut delarna och sett var det var för något.

Bra bilder av en sönderplockad mini finns här.

Ursprungligen av Anders L:

Bra bilder av en sönderplockad mini finns här.

Trevlig länk! När man nu ser hur otroligt lättskruvad "den lille" är, så är det väl bra att man iallafall
får liiite utmaning/spänning med spackeln;)

  • Medlem
  • 2005-01-22 23:37
Ursprungligen av CUBErt:

Inte speciellt spännande. En 3 åring hade lätt kunnat peka ut delarna och sett var det var för något.

Det var huggarn så stursk man kan vara då... Jag är visserligen bara tre år, men jag hade ingen aning om vad som var vad...

Ursprungligen av Baron:

Det var huggarn så stursk man kan vara då... Jag är visserligen bara tre år, men jag hade ingen aning om vad som var vad...

Ajajajdå. Här har vi någon som inte pluggat sin digitalteknik och ytmontering

Ursprungligen av Baron:

Det var huggarn så stursk man kan vara då... Jag är visserligen bara tre år, men jag hade ingen aning om vad som var vad...

Va är du bara 3år?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 20:28
Ursprungligen av crash_M:

Va är du bara 3år?

Visst skriver han bra för sin ålder

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-23 22:26
Ursprungligen av Pär:

Visst skriver han bra för sin ålder

Inte bara det, han lyckas mygla sig in på krogen också...

Intressant val av kylfläkt, men den är inte ljudlös...

Nej, helt ljudlös är den inte. Jämför man Anders L:s länk med MacWorld-länken så ser man att med Airport/Bluetooth monterat i låddan blir det självklart ännu tajtare i befintligt utrymme, går man även i tankarna att byta ut HDD mot en snabbare, så är ju risken att det kan bli en ganska ljudlig enhet till slut. Antar att apple gjorde den kompromissen med HDD:n för att få en behaglig ljudnivå på det hela.

Ett riktigt underbarn må jag säga

Ännu bättre bilder finns här http://www.macnews.de/gallery/thumbnails.php?album=16&page=2
Här ser man tydligt att processorn dom använt är den nya MC7447B (1,42GHz), dvs samma som ryktas sitta i de nya PowerBöckerna.
Jag undar om det sitter samma typ i 1,2GHZ-versionen eller om dom har använt MC7447A i den?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 22:34
Ursprungligen av ptolemy:

…ser man tydligt att processorn dom använt är den nya MC7447B (1,42GHz), dvs samma som ryktas sitta i de nya PowerBöckerna.

1.67GHz är ju maxmodellen som specas. Blir inte mycket till speedbump?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-23 22:39
Ursprungligen av ptolemy:

Ännu bättre bilder finns här http://www.macnews.de/gallery/thumbnails.php?album=16&page=2
Här ser man tydligt att processorn dom använt är den nya MC7447B (1,42GHz), dvs samma som ryktas sitta i de nya PowerBöckerna.

Dåså! Bara att skaffa en Mac mini, nya Powerbook när den kommer ut och plocka fram lödkolven och bygga världens snabbaste Mac mini.

1
Bevaka tråden