Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amortera mera...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade få ögonen på en av de banners som förekommer längst upp på några av 99Mac-sidorna...

Resurs Bank ... (sic!)
Tjusiga villkor dom har... !!!

Låna 100.000, betala per månad 1.488 kr, dvs 12 x 1.488 = 17.856 kr/år ----- i 10 år, = sammanlagt 178.560 kr...
= Du får betala 78.560 kr för att få låna 100.000 kr ...

Låna 50.000, betala per månad 823 kr, dvs 12 x 823 = 9.870 kr/år ----- i 10 år, = sammanlagt 98.700 kr...
= Du får betala 48.760 kr för att få låna 50.000 kr ...

Låna 10.000, betala per månad 220 kr, dvs 12 x 220 = 2.640 kr/år ----- i 10 år, = sammanlagt 26.400 kr ...
= Du får betala 16.400 kr för att få låna 10.000 kr ...

Låna 1.000, betala per månad 84 kr, dvs 12 x 84 = 1.008 kr/år ----- i 10 år, = sammanlagt 10.080 kr ...
= Du får betala 9.080 kr för att få låna 1.000 kr ...

Kulens bissniss de´ där...

Tar ni sådana lån??????

Jag har tagit 15 veckors studielån på 103 veckors studier... Säger väl lite om hur jag ser på lån.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 19:37

Låna? Med den låga inflationen vi har nu? Glöm det…
(säger ekonomen i mig, själva jaget skulle inte låna ens om inflationen översteg räntan )

Ursprungligen av Pär:

Låna? Med den låga inflationen vi har nu? Glöm det…
(säger ekonomen i mig, själva jaget skulle inte låna ens om inflationen översteg räntan )

Hur menar du? Räntorna är ju också låga.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 23:51
Ursprungligen av sjovall:

Hur menar du? Räntorna är ju också låga.

Jo, men inte lika mycket…
(Gapet mellan ränta och inflation har ju varit ungefär detsamma, men ammorteringen sköter ju sigsjälv vid inflation…)

Säg det till resten av svenska folket. Inte så kul att jaga lägenhet nu, priserna slutar aldrig att stiga...

Ursprungligen av zodijackyl:

Säg det till resten av svenska folket. Inte så kul att jaga lägenhet nu, priserna slutar aldrig att stiga...

Jo, men då lånar man mot en säkerhet och får bra villkor. (Även topplånet blir bättre )

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 10:02

Resurs ägs för övrigt av Siba och OnOff, och enligt tidningarna är Resurs anledningen till att Siba-koncernen tjänar massor av pengar, eftersom Siba-affärerna har ungefär 3% vinst.

Ursprungligen av Dj Leafer:

Resurs ägs för övrigt av Siba och OnOff, och enligt tidningarna är Resurs anledningen till att Siba-koncernen tjänar massor av pengar, eftersom Siba-affärerna har ungefär 3% vinst.

Kommer någon ihåg Finax?
GE Capital Bank icke att förglömma! Det finns ju flera, och deras kuvert går direkt till återvinningen när man sorterar posten. Alla dessa företag går under kategorin "Ockrare" och jag tycker det är märkligt att de får hålla på.

Tänk efter:
Skulle du låna ut pengar till en bekant mot 20% ränta? :rolleyes:

Ursprungligen av Dj Leafer:

Resurs ägs för övrigt av Siba och OnOff, och enligt tidningarna är Resurs anledningen till att Siba-koncernen tjänar massor av pengar, eftersom Siba-affärerna har ungefär 3% vinst.

Ja, de och dessa förbannade försäkringar de försöker sälja på en även om det bara är en nätverkssladd man köpt
När vi skulle köpa en liten damsugare till övervåningen försökte "mannen med håret och slipsen" sälja på oss en försäkring som kostade mer än damsugaren..

Jag tycker att det är synd och skam att inte Finansinspektionen tar i med hårdhandskarna mot dessa finansbolag och stämmer nåt av dem för ocker. För ocker är vad det är och ocker faller under allmänt åtal, men polisen tycks inte våga sig ut på egen hand, utan vill/måste ha en anmälan för att starta processen.

1
Bevaka tråden