Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPN pass-through support

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-19 07:54

Jag är på jakt efter en router med "VPN pass-through support" för ingående VPN-trafik mot en Windows-baserad VPN-server.

När man tittar på diverse routrar (från t.ex. Netgear) så står det på det flesta att de har "VPN pass-through support", men som jag förstår det är det för utgående VPN-kopplingar.

Någon som vet om jag kan sätta upp en Windows RAS-server med VPN bakom t.ex. en Netgear WGR614 (http://www.netgear.com/products/details/WGR614.php)?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-19 23:20

Ingen som vet???

Nej, jag tog mig tid att ladda ner handboken men den är så dålig så det framgår inte vilka fördefinierade servicar som finns. Möjligt att PPTP/IPSec (vilket protokoll har du tänkt köra?) finns i listan.
Och för custom services står inte heller vilka IP-protokoll som finns att välja. Det som syns på skärmdumpen är bara TCP/UDP. Men finns GRE eller ESP med där så fungerar PPTP resp. IPSec.
Lite synd att dokumenationen är så dålig och ytlig.
Vissa brandväggar specar protokoll med IP-protokollnumret. Då ska du hålla utkik efter IP-protokoll 47 (GRE) och 50 (ESP). TCP och UDP är 17 och 6 för övrigt, men de behöver man sällan skriva då de finns fördefinierade.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-21 07:43

Tack för hjälpen. Jag har mailat Netgear med, får väl se vad dom säger, om inte annat så får jag gå på de lite "finare" routrarna och köra VPN mellan dom (dom har inbyggd VPN-"server" eller vad vi skall kalla det), och Netgear har också en egen VPN-klient som är kompatibel med dessa routrar för fristående PC's... Så vi får se vad som händer.

Men ja, det var väl PPTP eller IPSec som var på tapeten annars...

1
Bevaka tråden