Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med FA-18 OIF

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att starta flygarspelet FA-18 Operation Iraqi Freedom på iMac G5 (Mac OS 10.3.7). Installation går till synes bra, men när jag klickar på ikonen så "hostar" programmet liksom till och dör. Har provat ett antal ominstallationer, reparerat behörigheter, städat bort cachar, installerat senaste uppgraderingn av simulatorn o dyl. Har även provat på Powerbook G4 med 10.3.7 samt Powerbook G3 (Pismo) med 10.3.4. Samma beteende! Att program kan vara en smula motsträviga har jag varit med om, men det här tar priset. Den medföljande uppdrags-editorn startar dock snällt. Det skulle vara toppen om någon kan rapportera att det här programmet faktiskt funkar och hur man bär sig åt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 22:58

dra ner update så fungerar det.

Menar du skärmfrekvensen???

Ladda ner denna fil som det länkas på denna sida. Instalera programet som finns i filen så har du den senaste versionen. Då borde det funka.

http://macgamefiles.com/detail.php?item=18452

Tyvärr så funkar det ändå inte. Tack för tipsen i alla fall. Jag tror det är ett djupare liggande problem. Inställningar eller tillägg som antingen stör installationen eller själva programmet. Jag får hålla mig på marken, men gör ett nytt försök efter nästa systemuppgradering (eller patch till simulatorn om den kommer först). Kommer också att hålla koll på detta forum ifall det kommer några inlägg i frågan.

Det stog på sidan jag länkade till att dom ska släppa en annan uppdatering som ska fixa grafik problem och jag tror att det är där ditt problem ligger.

"A newer patch coming soonwill fix some video problems and add some more obscure joysticks."

Så håll utkik efter den eller kontakta dom för att få veta mer exakt när den kommer.

Problemet fixat

Nu funkar det äntligen. Den senaste patchen (v. 1.04) åtgärdar startproblemet och en del annat också. Ska bli intressant att se hur det här blir jämfört med den gamla versionen av simulatorn från mitten av 90-talet. Uppdateringar finns på tillverkarens hemsida.
http://www.graphsim.com/download.html

Ursprungligen av Kubist:

Nu funkar det äntligen. Den senaste patchen (v. 1.04) åtgärdar startproblemet och en del annat också. Ska bli intressant att se hur det här blir jämfört med den gamla versionen av simulatorn från mitten av 90-talet. Uppdateringar finns på tillverkarens hemsida.
http://www.graphsim.com/download.html

Så du har spelat tidigare, vilken version? Spelade mycket version 2. Sparade pengarna på skolresan för att ha råd att köpa spelet. Tvingade föräldrarna att köpa en mac med cd så jag kunde spela, fick tag på en gammal men oanvänd dator på onoff för 5000kr.

Version 2 funkar inte på min iMac och musen till min andra dator funkar dåligt så spelet ligger bara och samlar damm. Det är synd på ett så fint spel.

Jag har nog spelat de flesta versioner, men mest den sista Mac OS classic-versionen med hyfsad grafik. Har prövat ett antal flygsimulatorer, även på PC, men Graphsims F/A 18 är den enda jag verkligen kommit in i. Flygsimulatorer är ju en typ av spel som kräver rätt mycket träning innan man kan uppskatta det till fullo. Förutom att flygning i sig är fascinerande så är spel av den här typen utmärkt för att träna simultanförmågan (rätt mycket att hålla reda på). Jag har för mig att F/A 18-spelen fick viss kritik för alltför få uppdrag och avsaknad av riktiga kampanjer (a la Falcon 4), men för en söndagsflygare som mig var denna simulator perfekt med en lagom blandning av lätta och svåra uppdrag. I vissa uppdrag var strategin helt avgörande (t ex smygflygning för att undgå radar och dirigera de virtuella kompanjonerna). I andra uppdrag var det mest bråttom bråttom, kanske mörkt och kaotiskt, men spännande. Gick det åt skogen var det bara att pröva igen. Att landa på ett hangarfartyg var alltid en rysare (speciellt nattlandning), såvida man inte "fuskade" och landade med autopiloten. Som du kanske förstår så har jag skaffat OS X-versionen delvis av nostalgiska skäl, men kanske fastnar jag igen för att flyga virtuellt.

Så fruktansvärt kul att hitta detta då! Hehe, jag och en macande kompis satt nog ungefär 40.000 timmar var med F/A 18 Hornet när det var aktuellt (1994-95?). Hehe, tycker mig se viss skillnad på grafiken!

40000h! Dig skulle jag inte vilja möta en mörk natt 2000 m över Radif al Khafi.

Ursprungligen av Kubist:

40000h! Dig skulle jag inte vilja möta en mörk natt 2000 m över Radif al Khafi.

Jag kanske överdrev lite... Men mycket var det! Mer än Sim City 2 t o m!

1
Bevaka tråden