Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Adium X

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av petsematary:

Bland annat, ja. Dessutom fördröjer det ibland mess med flera timmar. Fick tio mess av en kollega igår, som han skickade i fredags.

Det senare känner jag inte till, förutom att offline-skickande inte fungerar speciellt bra (men om det är Adiums fel vet jag inte).

När det gäller kraschen finns en lösning i väntan på buggfix, kolla här:
http://boredzo.fourx.org/metacontactfixer/
(Endast för Panther och endast för 0.74)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 15:00

1.000 tack!

Ursprungligen av xerent:

Jag lyckas inte logga in på mitt AIM-konto eftersom jag inte vet mitt lösenord. iChat loggar in automatiskt och jag kan inte få ut lösenordet genom någon "Glömt lösenordet"-knapp någonstans.

Kan du inte öppna Nyckelhanteraren i mappen Verktygsprogram (i din programmapp) och kolla där?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-17 18:28
Ursprungligen av Michael Nord:

Kan du inte öppna Nyckelhanteraren i mappen Verktygsprogram (i din programmapp) och kolla där?

Men se där ja! Tack så mycket.

Nästa fråga: Varför fungerar inte detta? (Bilden finns i mappen både som PNG och JPG, så det är inte felet.) Det borde ju fungera.

Senast redigerat 2005-01-17 18:39
  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 17:57

Nu vet jag inte om det har blivit sagt eller inte, men något jag stör mig på är att när man trycker äpple-y och sätter sitt autoaway-message så står det inte att det är det. T ex om nån skriver till mig och jag har autoaway message "pluggar" så ser personen som skriver till mig detta bara som att jag svarar "pluggar", inte "autoaway: pluggar". Visst, man kan ju skriva autoaway eller nåt liknande varje gång, men det känns som att detta kanske är en funktion jag missat sätta på?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 08:40

Hade varit kul med en tråd med era dumpar. Men i brist på en sådan...

Har trixat till det med mockie temat. Använder... http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=481 ..som mess-fönster.

Ursprungligen av Per-Olof R.:

Hade varit kul med en tråd med era dumpar. Men i brist på en sådan...

Har trixat till det med mockie temat. Använder... http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=481 ..som mess-fönster.

Är ju oläsbart.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-01-19 11:39

Jag kör mitt egentillverkade tema. Fungerar som så att contact-list alltid ligger på skrivbordet och ligger kvar där när jag kör exposé. Alltså tar jag bara bort alla fönster med exposé och dubbelklickar på den kontakt jag vill skriva till, fungerar strålande för mig...

Temat finns att hämta på AdiumXtras

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 13:05
Ursprungligen av akesson:

Jag kör mitt egentillverkade tema. Fungerar som så att contact-list alltid ligger på skrivbordet och ligger kvar där när jag kör exposé. Alltså tar jag bara bort alla fönster med exposé och dubbelklickar på den kontakt jag vill skriva till, fungerar strålande för mig...

Temat finns att hämta på AdiumXtras

Låter perfekt! Att den ligger kvar på skrivbordet under Exposé och även är genomskinnlig låter fint, men jag hade gärna sett att symbolerna för ICQ/MSN vid varje namn och status (grön, gul röd prick) i varje namn finns också. Kan man fixa detta på nåt bra sätt?

Ursprungligen av Anders Båth:

Låter perfekt! Att den ligger kvar på skrivbordet under Exposé och även är genomskinnlig låter fint, men jag hade gärna sett att symbolerna för ICQ/MSN vid varje namn och status (grön, gul röd prick) i varje namn finns också. Kan man fixa detta på nåt bra sätt?

Det är bara att ställa in det i Adium > Preferences... > Contact List > List layout.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 12:18
Ursprungligen av Lundmark:

Är ju oläsbart.

Är för att jag har med fullständiga namn och icq nr mm. Har softat bort dom för betraktning Utöver det har jag valt att tona ner oaktiva. Därav genomskinliga bilder.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 17:20

Var ställer man in att den ligger kvar på skrivbordet vid Exposé?

Ursprungligen av xerent:

Var ställer man in att den ligger kvar på skrivbordet vid Exposé?

Nu sitter jag inte vid en Mac, men på ett ungefär hittar du det här:

Adium > Preferences... > Advanced > Contact list.

Där någonstans ska du kunna ställa in så att listan alltid ligger under alla fönster. Då ligger den kvar på skrivbordet.

Adium > Preferences... > Advanced > Window handling ska det vara

Ställ in den på att alltid ligga bakom andra fönster...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 01:42

Nån som har koll på om det kommer en fixad version där buggarna (bl.a. startupbuggen vi pratat om) är borttagna, inom en snar framtid?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-20 17:28

Klarar det MSN-avatarer korrekt, i fullstorlek och uppdaterar när någon byter?

Ursprungligen av nikce:

Klarar det MSN-avatarer korrekt, i fullstorlek och uppdaterar när någon byter?

Ja, Adium uppdaterar när någon byter. Den kan till och med uppdatera adressboks-bilden om du vill.

Dum fråga: Hur vet jag att någon av mina MSN-kompisar har en avatar i fullstorlek? Och hur stor är fullstorlek?

Ursprungligen av petsematary:

Nån som har koll på om det kommer en fixad version där buggarna (bl.a. startupbuggen vi pratat om) är borttagna, inom en snar framtid?

Senaste interna uppdateringen (kommer att släppas som 0.75) innehåller följande fixar:

- Fixed a crash on launch
- Fixed a longstanding crash when accessing stored passwords
- Fixed a rare lockup condition when sending messages
- Fixed issues with Adium when running on a system with a concurrent Gaim installation
- Fixed an issue with the fast user switching away message remaining after a relaunch
- Fixed an issue with receiving messages containing certain characters followed by a semicolon
- Fixed an issue with Command-I performing Show Contact's Info instead of Italics in message windows in certain situations
- Improved connection speed, particularly on AIM accounts with long buddy lists
- Updated to libgaim 1.1.2

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 18:13

Suvve!

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Senaste interna uppdateringen (kommer att släppas som 0.75) innehåller följande fixar:

- Fixed a crash on launch
- Fixed a longstanding crash when accessing stored passwords
- Fixed a rare lockup condition when sending messages
- Fixed issues with Adium when running on a system with a concurrent Gaim installation
- Fixed an issue with the fast user switching away message remaining after a relaunch
- Fixed an issue with receiving messages containing certain characters followed by a semicolon
- Fixed an issue with Command-I performing Show Contact's Info instead of Italics in message windows in certain situations
- Improved connection speed, particularly on AIM accounts with long buddy lists
- Updated to libgaim 1.1.2

Ursprungligen av petsematary:

Nån som har koll på om det kommer en fixad version där buggarna (bl.a. startupbuggen vi pratat om) är borttagna, inom en snar framtid?

Nu är 0.75 släppt! Läs mer här. (Det är ändringarna som Niklas Brunberg postade ovan som nu är släppta.)

Det blev ju underbart vackert GRYMT bra klient!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-06 01:57

Förlåt att jag drar upp tråden men spana in min snygga kontaktlista!

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-03-06 08:54

Har du något särskilt skin?

Bevaka tråden